Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En nær døden opplevelse!

Startet av Ompakim, søndag 10. august 2014, klokken 19:31

« forrige - neste »

Jaglover

Hei, jeg har et annet problem med ladingen. Jeg bor i Gjesdal kommune i Rogaland, har LYSE som strømleverandør, og har opplevd mange tilfeller av at lade"kladden" lyser rødt når bilen skal hentes for neste tur. Dette er typisk om morningen når en forventer at bilen da skal være full-ladet og klar for en t/r hjem-jobb på 60km. Problemet tror jeg er at kladden reagerer på evt jordfeil i området rundt mitt hus ( har jordfeilvarsler montert selv, så jeg vet at feilen antageligvis ikke er hos meg) . Har andre hatt slike problemer?
LYSE sier at jordfeil kan "komme å gå" overalt i Norge, og at det er MØLLER BIL som har et problem om kladden er for følsom overfor jordfeil. (Alle el-apparater kjøpt i norge skal ikke reagere på det).
Har noen en løsning på dette? evt kommentarer? utover det å kjøpe en vegglader til 8-10' kr som jeg har hørt kan hjelpe...,men det mener jeg skal være unødvendig så lenge at medfølgende ladeustyr er fullstendig god nok så lenge den ikke stopper opp pga jordfeil!

Ivo Ølstørn

Jeg har dette problemet akkuart nå. Skagerak, nettleverandør, sier det er en jordfeil i området, de skal fikse den nå, men de har ikke noe ansvar for å overvåke dette. Skagerak mener at man bør sette en opp en skilletrafo for å være sikker på at anlegget ikke rammes av eksterne jordfeil. Og de understreker også det du sier at ladekabelen er for følsom, mens Møller sier at den er så følsom for å beskytte bilen... Noe som er litt merkelig da fleste andre elekstriske apparater i Norge takler dette.
Jeg har akkurat snakket med en elektrikker som er ekspert på området, og i følge han hjelper det ikke med en ladeboks alene. Jeg begynner i første omgang med en el-sjekk, for å se om det er noen feil der som kan bidra til at ekserne jordfeil blir forverret.

Elmo

Sitat fra: Jaglover på fredag 19. juni 2015, klokken 12:15
LYSE sier at jordfeil kan "komme å gå" overalt i Norge

Et sted jeg bodde i Asker var det en real jordfeil som kom og gikk. "E-verket" lette etter feilen i over ett år. Det viste seg at det var varmtvannstanken til naboen vår. Jordfeilen kom og gikk med at termostaten slo inn og ut.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Tullebukk1

Jeg har samme problem som dere.

Stopper opp etter en stund. Lyser rødt på bil og kladd.


Jeg har hatt bilen hos Møller to ganger, og de har "fikset" det begge gangene. Andre gangen fikk jeg ny ladekabel.
Får se hva de sier denne gangen..


Kan ingenting om garantisaker, men med vanlige ting, så får man jo ny dupedings etter 3 ganger ifølge forbrukerkjøpsloven. Hvordan er dette med bil? Hva skjer når de ikke klarer å fikse det?
eGolf  (Pussywagon)
Model X (Fleskekjerra)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA