Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglading av Ampera-e & Bolt

Startet av knut3448, onsdag 18. januar 2017, klokken 19:36

« forrige - neste »

Strøm Tycoon

Sitat fra: Ipadjove på søndag 22. januar 2017, klokken 21:24
Har aldri hurtigladet så jeg har ikke erfaring med hvordan kabler/plugg er, men på bilder ser det ut som at det burde gå greit?

Hurtigladekablene er av type hageslange med tanke på tykkelse, og mye tyngre og mindre fleksible. Veldig uheldig med ladeport framme.

Ladeporter hører hjemme bak på passasjersiden.


elhansen

Tok en kjapp tur innom en fortum og en grønn kontakt stasjon og kikket og hurtiglading vil slik jeg ser det ikke by på problem. Jeg prøvde ledningen på min fossibil og fikk den fint helt tilbake til førerdør. Det som kan bli utfordring er hvis ladestasjonen er i midten og du må ta "venstre" plass. Da må man evt legge ledningen over panseret,,, ikke optimalt det.

jkirkebo

Sitat fra: model3citizen på mandag 23. januar 2017, klokken 14:02
Sitat fra: Ipadjove på søndag 22. januar 2017, klokken 21:24
Har aldri hurtigladet så jeg har ikke erfaring med hvordan kabler/plugg er, men på bilder ser det ut som at det burde gå greit?

Hurtigladekablene er av type hageslange med tanke på tykkelse, og mye tyngre og mindre fleksible. Veldig uheldig med ladeport framme.

Ladeporter hører hjemme bak på passasjersiden.

Ikke enig, Leafen har den midt i fronten og det mener jeg er den beste plasseringen for hurtiglading.

Tesla har den på høyre side bak, dette fungerer også bra for min del. Vil heller ha den der enn å måtte gå rundt til passasjersiden.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

sylwester

Enten helt foran eller helt bak er vel ideelt. Jeg som har Leaf skulle ønske min var helt bak siden jeg liker egentlig å rygge inn.
Sånn 1/3 inn som jeg ser Ampera har er nok ikke noe problem siden stasjonene har jo litt kabel å gå på. Som Leaf bør bilen parkeres med snuta inn.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på mandag 23. januar 2017, klokken 16:07
Ikke enig, Leafen har den midt i fronten og det mener jeg er den beste plasseringen for hurtiglading.

Tesla har den på høyre side bak, dette fungerer også bra for min del. Vil heller ha den der enn å måtte gå rundt til passasjersiden.
Du mener vel at Tesla har ladeporten på den andre høyre siden, bedre kjent som venstre siden  ;) Men ellers enig, vår i3 har den på passasjersiden (høyre), og det er klønete.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på mandag 23. januar 2017, klokken 17:19
Sitat fra: jkirkebo på mandag 23. januar 2017, klokken 16:07
Ikke enig, Leafen har den midt i fronten og det mener jeg er den beste plasseringen for hurtiglading.

Tesla har den på høyre side bak, dette fungerer også bra for min del. Vil heller ha den der enn å måtte gå rundt til passasjersiden.
Du mener vel at Tesla har ladeporten på den andre høyre siden, bedre kjent som venstre siden  ;) Men ellers enig, vår i3 har den på passasjersiden (høyre), og det er klønete.

Hehe, tenkte feil vei på bilen, går jo bakover for å koble til og da blir den på "høyre" side ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA