Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av erikf, lørdag 20. august 2016, klokken 14:48

« forrige - neste »

erikf

Skal på hytte uten strøm i helgen. Hvorfor har ikke leafen min 220V-uttak?

Tviler på at det finnes noen løsning på markedet allerede. Eller? Uten å være supernerd?

Kommer neste generasjon elbil til å tilby slikt ut av boksen? Med batteri på 50kWt + blir det enda mer aktuelt.

Slet litt med å finne rett underforum til dette spørsmålet. Er jeg på rett sted?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

tomrh

Det går an å utnytte at Leafen lader 12V batteriet fra hovedbatteriet mens bilen er på, og koble en inverter på 12 volten, se http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27780.0.html

Har ikke prøvd det ennå men vurderer det som en nødstrømløsning hjemme.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

cra

Mener å ha sett at enkelte elbiler av typen beregnet for håndtverkere o.l. tilbyr 230V uttak. Husker ikke hvilken modell det var og hvor mange watt som kunne hentes ut.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

erikf

Kanskje jeg må tipse tesla om at dette bør på plass i model3.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Trekkoppbil

#4
Du trenger vel en DC-AC-omformer.

Du kan prøve å google etter f.eks "Nissan Leaf power to the grid", eller "Chademo power to the grid", eller "Leaf to home".


Den japanske utgaven av e-nv200 skal ha uttak på 100V 1500W.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA