Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av 60/70 med 75 batteri - hvor gjemmer Tesla de siste 5/15 kWh?

Startet av elektrolux, tirsdag 19. juli 2016, klokken 07:24

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 11. mai 2016, klokken 16:17
I dette tilfellet regner jeg at ladestolpen ikke er finansiert med private midler, men med offentlige midler og at denne reserverte plassen følger vervet og ikke er en privat p-plass. Så vil velgerne i neste runde avgjøre hvem og hva som kan parkere her.
Dersom neste ordfører ikke bruker elbil vil vedkommende få en annen plass og dette bilr en elbilplas for en annen kommunal elbil. At orføreren ikke fikk bestemme hva slags bil mannen hennes skaffet seg, vil jeg heller vurdere som positivt i et demokrati. At hun av og til må/får låne den kan vel knap kalles "Stygg sak".
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

En offentlig person bør tenke på hvilke signaler hun sender. Ved å kjøre en bil beregnet på turer i ulendt terreng inn i en bysone som allerede sliter med både trafikk og luftkvalitet og så parkere den på en ladeplass skaper rettmessig debatt.

Kristine kunne leid en mye mer egnet bil av f.eks undertegnede. Range Roveren kunne hun lagret ved siden av dieseldyret mitt til det dukker opp et behov for bilen som mer fornuftige biler ikke kan dekke.

Vårt 2,5 T dieseldyr ble sist brukt til Lillehammer OL i februar, og neste oppstart er ikke før Roskilde i Juli. Klarer vi dette, bør også resurspersoner som en ordfører klare det samme.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rapid

Egentlig en ikkesak...men for å bøte på den påståtte rekkeviddeangsten kunne hun jo pushet litt på Lyse for å fått teppebombet nordjæren med hurtigladere  ;)  Lyse fremstår i dag som landets minst offensive hurtigladeraktør.

Kanutten

Sitat fra: elektrolux på onsdag 11. mai 2016, klokken 21:11
En offentlig person bør tenke på hvilke signaler hun sender. Ved å kjøre en bil beregnet på turer i ulendt terreng inn i en bysone som allerede sliter med både trafikk og luftkvalitet og så parkere den på en ladeplass skaper rettmessig debatt.

Nei, rettmessig synes jeg absolutt ikke den debatten er. Jeg forstår faktisk ikke problemet i det hele tatt.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Sele

Dette er ikke en stygg sak men en avis (RA) som går fem på. Plassen til ordføreren er reservert med bilnr på elbil og dieselbilen noe som er fult lovlig.
Dette er rett og slett en ikke sak.

epsilone6

Det som er litt komisk er at dette hadde ikke vært noen sak hvis det ikke hadde stått en stikkontakt der. Men siden det er en, så mener plutselig elbilentusiastene at de har en slags moralsk rett til å detaljstyre den parkeringsplassen siden dette er offentlig og de betaler jo skatt. Flaut spør du meg.

Kanutten

Sitat fra: epsilone6 på torsdag 12. mai 2016, klokken 10:04
Det som er litt komisk er at dette hadde ikke vært noen sak hvis det ikke hadde stått en stikkontakt der. Men siden det er en, så mener plutselig elbilentusiastene at de har en slags moralsk rett til å detaljstyre den parkeringsplassen siden dette er offentlig og de betaler jo skatt. Flaut spør du meg.

Som jeg skulle sagt det selv.

Det kommer frem en del holdninger her som minner litt om fundamentalisme :-)
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Griffel

#22
Sitat fra: elektrolux på onsdag 11. mai 2016, klokken 21:11
Kristine kunne leid en mye mer egnet bil av f.eks undertegnede.
Jeg forstår Kristine som foretrekker å byttelåne bil med mannen en sjelden gang framfor å leie bil.
(Dessuten ville hun da måtte bruke nummeret til din bil på den reserverte plassen)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

PokerFjes

Sitat fra: Kanutten på torsdag 12. mai 2016, klokken 11:43
Sitat fra: epsilone6 på torsdag 12. mai 2016, klokken 10:04
Det som er litt komisk er at dette hadde ikke vært noen sak hvis det ikke hadde stått en stikkontakt der. Men siden det er en, så mener plutselig elbilentusiastene at de har en slags moralsk rett til å detaljstyre den parkeringsplassen siden dette er offentlig og de betaler jo skatt. Flaut spør du meg.

Som jeg skulle sagt det selv.

Det kommer frem en del holdninger her som minner litt om fundamentalisme :-)
Helt enig. La oss gi ordføreren cred for å kjøre elbil og droppe flisespikkingen. Det blir bare flaut.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Enigami

#24
Sitat fra: elektrolux på onsdag 11. mai 2016, klokken 21:11
En offentlig person bør tenke på hvilke signaler hun sender. Ved å kjøre en bil beregnet på turer i ulendt terreng inn i en bysone som allerede sliter med både trafikk og luftkvalitet og så parkere den på en ladeplass skaper rettmessig debatt.

Kristine kunne leid en mye mer egnet bil av f.eks undertegnede. Range Roveren kunne hun lagret ved siden av dieseldyret mitt til det dukker opp et behov for bilen som mer fornuftige biler ikke kan dekke.

Vårt 2,5 T dieseldyr ble sist brukt til Lillehammer OL i februar, og neste oppstart er ikke før Roskilde i Juli. Klarer vi dette, bør også resurspersoner som en ordfører klare det samme.


Jeg blir så flau på dine (og norske) vegne når jeg leser slike uttalelser.
Hvem er du som skal bestemme hva slags behov en annen person har. At du lider deg gjennom livet i elbil og lar dieselbilen stå gleder ingen andre enn deg selv. Om hun og resten av Stavanger kjører dieselbilen eller elbilen har så utrolig lite å si.

Og selv om vi er for lave utslipp betyr ikke det at man er i mot fossilbilene. Det går heldigvis an å være for begge deler.
I tillegg sier hun at hun kun bruker bilen i blant nå hun skal lenger enn en EGolf klarer å kjøre. Elbilene har for dårlig rekkevidde, slik er det bare.

En av mange grunner til at jeg byttet ut til en V8er til (bruksbilen) var at folk spurte meg så ofte om jeg snart skulle kjøpe elbil. Jeg bruker V8 bensin til vanlig og den bør ha 98 oktan. Og jeg kjører mye i byen og omegn og 25-30.000km årlig. Hvem bryr seg egentlig?
Jeg går foran med et godt eksempel. :-)

jensjacob

Jeg kan godt forstå hvad du mener.

Men det er vel ikke forbudt at have en holdning -og hvis man mødes af en holdning man ikke bryder sig om, så kan man jo bare ignorere den. Det er vist ikke noget problem for majoriteten.

Men du har nok desværre ret i at den eneste det glæder når han kører elbil det er ham selv og derfor har du også fuldstændig ret i at det du og jeg gør ikke gør nogen forskel... vel nok den ældste undskyldning for at fortsætte som altid, især når alternativerne er ubekvemme.

Hvis nobodies som os skal gøre en forskel skal vi løfte i flok og det kommer vi formentlig aldrig til.
Folk som Elon og ordføreren i Stavanger derimod har meget bedre chancer for at gøre en forskel, dels ved brute force handling med enorme finansielle ressourcer eller som folkevalgt og potentielt forbillede i medierne.

Det eneste der kan sætte sindende i kog ligesom jeg oplever lidt hos dig er vel våbendebatten i USA. Hvem skal bestemme om man har behov for at fylde sine klædeskabe og natbordsskuffer med ildvåben eller ej. Man kunne jo undersøge hvad der slår flest mennesker ihjel, partikelforurening i Norge eller kriminel anvendelse af våben i USA.

Den norske regerings (bemærk: ikke det norske folks) holdning til elbiler har allerede gjort en global forskel pr. mæssigt selvom i er et lille folk - og det synes jeg i kan være stolte af. Dem der er mest ligeglade er vel egentlig majoriteten af nordmænd selv ionisk nok. Og hvis den jævne nordmand ikke er ligeglad, så er han dybt frustreret over nogen afledte indbildte samfundsmæssige forringelser som skyldes alle de udgifter til elbilordningen. Udgifter som i virkeligheden er marginale sammenlignet med jeres oliefond.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Robert Sund

Jeg synes ikke det er rett å hetse ordføreren som stort sett kjører elbil.
Direkte pinlig blir det når gjennomsnittsordføreren bruker fossil og slipper mediekjøret.

Flaut

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA