Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla under etterforsking av NHTSA for mulig alvorlig feil på understell

Startet av Joachim@sancon.no, fredag 10. juni 2016, klokken 06:13

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Tenker å handle en slik 4 ports USB lader, men er litt usikker på om kontakten i bilen tåler belastningen. Vi skal på bilturer utover våren og fungerende ipads for ungene i baksetet er nødvendig for "husfreden"

Har en ganske stor 10 ports lader hjemme som blir ganske god lunk på når 4 Ipads lader.

Hva tror dere om denne dingsen?

https://www.komplett.no/product/854237/mobil/mobiltelefon-tilbehoer/lader-til-bil/belkin-chargerauto-4xusb-72a-rockstar

Muffinman

Vet ikke helt, men du kan jo "bufre" strøm i et par reale powerbanks. En eller to slike med 4 Panasonic NCR18650B-celler i hver bør ta trøkket av 12v-uttaket eller usb-portene i bilen i mange, mange timer.

http://www.ebay.com/itm/TOMO-Power-Bank-TOMO-V8-4-18650-Powerbank-18650-Battery-Charge-DIY-USB-Powerbank-/131741847774?hash=item1eac6d10de:g:18YAAOSwUuFWwxrt

kvkleppe

Støtter også powerbank. Så lander du heller powerbanken i midtkonsollen.

Joachim@sancon.no

Sitat fra: kvkleppe på lørdag 09. april 2016, klokken 07:02
Støtter også powerbank. Så lander du heller powerbanken i midtkonsollen.


Opprinnelig planen var 2 tplink powerbanks, men jeg lette etter en liten 12v 2.4amp lader på komplett i tillegg når jeg kom over den andre laderen over. Spørs om jeg bare går for powerbanks.

Noen som forresten vet hva output på de 2 USB kontaktene i midtkonsoll er? Jeg har 85d fra April 15, og mener å ha lest 2 amp en plass, men har ofte opplevd at ipads ikke starter lading, og det skjer typisk på 1 amp kontakter. Så jeg mistenker at jeg at den bare er 1 amp.

Det jeg også ser etter er en liten 2 ports 2,4amp 12v lader ALA denne:

http://www.amazon.com/Charger-iPhone-Samsung-Galaxy-Powerful/dp/B00M6QODH2?psc=1&SubscriptionId=AKIAJM4NKIQGABP2PIRA&linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creativeASIN=B00M6QODH2&tag=thewire06-20&ascsubtag=WC24827

http://thewirecutter5.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/06/04-plugged-in-two-usb-car-chargers-630.jpg

Noen som vet hvor man får kjøpt så små i Norge? 




o.b.lix

Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 09. april 2016, klokken 09:26
Noen som forresten vet hva output på de 2 USB kontaktene i midtkonsoll er?

Den nærmest fører er 2A, den andre er 1A.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Må ha en kabel som støtter 2A for å utnytte det da.

Spinner

#6
Burde ikke være noe problem:
The 12V power socket is suitable for accessories requiring up to 11A continuous draw (15A peak) or a maximum of 150 continuous watts (180 watts peak).

Denne trekker f.eks. 9,6 A: http://www.thinkgeek.com/product/16cc/

Edit: Den gir ut 9,6A, trekker da rundt 4,2A.

petersv

Du kan jo lade én etter én eller to og to, men det blir vel for enkelt? ;)

sigurdi

Absolutt ingen problem bruke den i 12v uttaket i mittkonsollen.

Kjører selv en 150W 230v omformer til å lade laptoppen min.
Teslaen ligger rundt 14.4v i spenning (DC/DC levere dette) så med 150W strømtrekk er det bare 10.4A strømtrekk. 

Et stk Belkin du linker til leverer litt under 7.4A og 5V og oppgitt til 36W.
Du kan faktisk bruke 3stk slike Belin om du splitter til 3x 12v uttak og har da et forbruk på 110W.

Strømtrekk blir kun litt over 7.5A ved 14.4V og bruk av 3stk Belkin og det burde vel være nok bådetil ipad, ipod, iphone eller hva du måtte ønske å lade. ;-)

Skulle du ha lyst på ennå mer power så finnes det et ekstra power uttak på nyere biler bak venstre deksel ved passasjer fremme sin forbrønn. 
Men krever desverre en plugg som jeg ikke har fått tak i ennå, Tesla har selfølgeli bestilt den uten delenummer og leverandør data. 

Men nærmer meg og legger da ut en oppskrift og plugg for salg, slik at du får et ekstra stk 150W uttak med egen sikring dedikert for ekstra utstyr.
Jobber med denne for jeg kunne tenkt meg et eget 12V eller USB lade uttak ved baksetene.
Er svært enkelt å gjemme kabel fra dett uttaket og helt bak til baksetene. ;-)

Da har du nok strøm til å både lade laptopp og eventuelt kjøre en kjølebag i Trunk. 

PS Model X har fått 12v uttak i bagasjerommet som er genialt til kjølebag.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

cra

Sitat fra: sigurdi på lørdag 09. april 2016, klokken 22:42
Jobber med denne for jeg kunne tenkt meg et eget 12V eller USB lade uttak ved baksetene.
Er svært enkelt å gjemme kabel fra dett uttaket og helt bak til baksetene. ;-)

Tenker på noe lignende, men lurer på å åpne midkonsoll og koble inn et 12V uttak "innvendig" i modtkonsoll, som jeg så kobler videre til en 12V-USB plugg. Denne tenker jeg koble videre til et uttak med 2 USB-tilkoblinger (ikke ulikt den i midkonsoll på framsida). Da får jeg to USB uttak bak, akkurat som framme. :)  Tror det er rikelig med plass til dette inni midkonsollen, og monteringsjobben ser ikke ut til å være allverdens komplisert. Det skumleste er å borre hull i bakveggen på midskonsollet.  :o  Men jeg har allerede borret hull i bakluka under montering av ryggekamera, så pytt pytt..... ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA