Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Foliering

Startet av elektrolux, torsdag 09. juni 2016, klokken 09:21

« forrige - neste »

lfc4ever

#135
Trådløs lading er fremtiden!
Slippe kabel når jeg skal lade hjemme hadde jeg gladelig betalt for. Mange kjøper jo i dag ladebokser på veggen for lading hjemme. At du må parkere samme sted er vel det de fleste gjør hjemme uansett. Med stikkontakt/veggboks er det jo også noe begrenset hvor man kan lade. Samme gjelder parkeringsplasser.
Hurtiglading trådløst hadde vært kjekt med det været vi har i Norge.
Husk at trådløslading er helt i start gropen så tap på overføring vil gå ned og hastighet opp:
http://insideevs.com/momentum-dynamics-to-deliver-200-kw-wireless-charging-for-electric-buses-this-year/
http://insideevs.com/ricardo-to-use-qualcomm-wireless-electric-vehicle-charging-wevc-technology/
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

Øyvind.h

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 23. april 2016, klokken 09:58
Min teori er at det er de eldre kjøperne av luksusbiler som nærer varme følelser for V8-lyder (og dunster). De yngre kjøperne er mer positive til el.

Tesla har de i snitt yngste kundene og de desidert mest fornøyde. På tross av en del kvalitetsrusk med tidlige modeller.

Det er bare de mest trauste og sedate som tviholder på eksosbil, men de kommer etter de også med tiden :) De trenger bare litt mer tid på å modnes.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Egil Fonn

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 23. april 2016, klokken 12:35
Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 23. april 2016, klokken 09:58
Min teori er at det er de eldre kjøperne av luksusbiler som nærer varme følelser for V8-lyder (og dunster). De yngre kjøperne er mer positive til el.

Tesla har de i snitt yngste kundene og de desidert mest fornøyde. På tross av en del kvalitetsrusk med tidlige modeller.

Det er bare de mest trauste og sedate som tviholder på eksosbil, men de kommer etter de også med tiden :) De trenger bare litt mer tid på å modnes.

Tja.. her er det gamlefar som begynte med EL. Fått med en sønn som kjøpte EL, de to andre digger V8 og fosil.. De lar seg allikevel ikke be to ganger om å ta en tur med Teslaen, så kanskje en vakker dag kjører de EL de også :-)
Men når det er sagt, gamlefar digger V8 han også.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

timingbeltkiller

JA, ingen tvil Tesla har de mest fornøyde kundene.

Det eneste grunn til undring over dette,
er at Reliability må ha særs lav prioritet i denne kundekretsen.
Men så har (bortsett fra Norge) rikfolka som kjøper S,
flere backup biler når S svikter.

Spørsmålet er om vanlige folk som kjøpergruppe for M3
har råd og tålmodighet til samme prioritering.
Forutsetter da at M3 arver manglene til tidligere Teslaer.
Vilket jeg anser som sannsynlig inntil det motsatte blir bevist.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Philip Marlowe

Det var da voldsomt til svartmaling av påliteligheten til dette bilmerket. Ja, jeg hadde også noen få saker som ble fikset i løpet av det første året, men de ble rettet opp. Nå har jeg ikke hatt noen feil siden juni i fjor.

Jeg har tidligere hatt to helt nye mandagsbiler fra en stor tysk bilprodusent og jeg har ikke hatt på langt nær så store problemer med min Tesla.

Nå forstår jeg at Model 3 blir en enklere konstruksjon enn Model S og hvor Tesla har høstet erfaringer med løsningene i S og X. Jeg er derfor trygg på at Model 3 blir enda bedre.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Beckern

Sitat fra: lfc4ever på lørdag 23. april 2016, klokken 11:14
Trådløs lading er fremtiden!
Slippe kabel når jeg skal lade hjemme hadde jeg gladelig betalt for. Mange kjøper jo i dag ladebokser på veggen for lading hjemme. At du må parkere samme sted er vel det de fleste gjør hjemme uansett. Med stikkontakt/veggboks er det jo også noe begrenset hvor man kan lade. Samme gjelder parkeringsplasser.
Hurtiglading trådløst hadde vært kjekt med det været vi har i Norge.
Husk at trådløslading er helt i start gropen så tap på overføring vil gå ned og hastighet opp:
http://insideevs.com/momentum-dynamics-to-deliver-200-kw-wireless-charging-for-electric-buses-this-year/
http://insideevs.com/ricardo-to-use-qualcomm-wireless-electric-vehicle-charging-wevc-technology/
Nei, trådløs lading eller trådløs overføring av elektrisk energi er hønn gammalt. Det samme er det meste av den elektriske teknologien unntatt batteriene. De finpusser på lading, konverter osv men det er bare bittelitt å hente.
Det er ikke noe komplisert med trådløs overføring bare godt kjente fysiske begrensinger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA