Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Connected Drive Store

Startet av dabis, lørdag 06. august 2016, klokken 11:25

« forrige - neste »

dabis

Jeg opplever daglig at knappene på rattet fungerer dårlig/ikke fungerer. Jeg hanskes med mye knapper av diverse slag i jobben min og irriterer meg grønn på at knappene i e-golfen ikke responderer som man forventer ved et normalt trykk.

Det er hovedsakelig bruk av knappene til ACC som ikke fungerer. Knappene SET og RES fungerer sporadisk og Jeg kjører normalt med acc i rush å justerer hele tiden farten ved bruk av +1 og -1 knappene +10 og -10.
Ofte ved trykk så reagerer ikke knappene å har opplevd at +1 og -1 knappene plutselig tar 10 kmt + eller - i stede for den 1 kmt den skal ta. Jeg skal filme det senere i dag så jeg kan vise dere hva jeg mener. Noen flere som har samme problem? 
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

jensjacob

Mine knapper har dog ikke givet forkerte funktioner, men jeg vil give dig ret i at de til tider giver dårlig elektrisk respons.

Når man trykker på en knap og tydelig kan mærke og måske endda høre et klik så skal knappen også give elektrisk forbindelse. - Men det er langtfra altid tilfældet med ratknapperne i e-Golfen.

Jeg kan sagtens trykke på en knap (især pilene til menu valg) og få en tydeligt mærkbar respons uden menuen reagerer. Jeg har vænnet mig til at der skal trykkes lidt hårdere end hvad der virker normalt på mig ihvertfald.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

tutti

Knappene som ligger på "hjørnene" på rattet responderer dårligere enn de andre etter min mening.

tomrh

Hadde nylig et lignende problem i vår Leaf. En elektronikk rensespray løste problemet, se http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28349.0.html
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

dabis

Sitat fra: tomrh på lørdag 28. mai 2016, klokken 16:32
Hadde nylig et lignende problem i vår Leaf. En elektronikk rensespray løste problemet, se http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28349.0.html

Nå er min bil fortsatt under garantiperioden så tror ikke jeg skal spraye løs med noe elektrospray ;)
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

tomrh

Sitat fra: dabis på lørdag 28. mai 2016, klokken 23:10
Nå er min bil fortsatt under garantiperioden så tror ikke jeg skal spraye løs med noe elektrospray ;)
Tenker motsatt. Har garanti men gidder ikke fly ned til merkeverksted og sette bilen inn der for en filleting som en spray kan ordne. Men hver sin filosofi.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA