Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Zoe kåret til beste elbil i UK av både WhatCar og CarBuyer

Startet av DrNox, mandag 17. april 2017, klokken 10:36

« forrige - neste »

lunitiks

Hvordan greier dere å få øye på "mustasjen" i det nanosekundet vi har fra twitter-videoen? Jeg klarer ikke det.

Forresten enig med Tiger'n (that's a first  ;D ) i at andenebbet Holzhausen & co har designet er supervakkert. Håper virkelig ikke de har stappet på en X / Facelift S detalj i fronten  :(  Geschmack ist als Hintern
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: lunitiks på lørdag 25. mars 2017, klokken 18:17
Hvordan greier dere å få øye på "mustasjen" i det nanosekundet vi har fra twitter-videoen? Jeg klarer ikke det.

Nei, har ikke sett den, men er noen som påstår at de ser den. Men etter å ha sett noen stillbilder så ser det ut som om hele fronten har samme "stuk" som fronten på Model S, slik at panseret - eller fortsettelsen foran panseret - fortsetter lengre frem og ned enn på alpha modellen. Om det skulle være noen mustasje der så regner jeg med at den er kamuflert...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

Ok. Har satt sammen bildet med 2 fra websiden. Marginale forskjeller, hvis noen. Kanskje mer avrundet i topp (der skuffelsen i så fall ligger), og muligens mer utstikkende i "haka". Ekstremt vanskelig å si p.g.a. vinkel, lysforhold og oppløsning
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Knut Røe

Det som er tydelig (og viktig) med Model 3 er segmentering.
Den kan ikke bli FOR bra rett og slett. Det må være vesentlige forskjeller mellom 3, S og X.
I det siste har man merket en liten nedsnakking av Model 3 for å få folk til å kjøpe dagens modeller til høyere priser og fortjeneste.
https://electrek.co/2017/03/25/elon-musk-tesla-model-3-reservation-holders-buy-model-s/
Ikke rart eller noe kunstig med det forsåvidt.
Jeg tror vi kan få biler til landet fortere enn mange tror. UK får RHD biler ca sommer 2018.

Rolf Gjerdsjø

Det er mulig jeg har forventningene mine for lavt, men har i liten grad blitt skuffet over der som er vist så langt. Det er helt opplagt at Model 3 skal være enklere enn Model S, og "nedsnakkingen" ser for meg ut like mye som at de vil justere forventningsnivået til et mer realistisk nivå enn det virker som mange har.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Klykken

I og med at vi i Europa og Norden kommer senere ut i lansering, er det vel en sjanse for at vi kan regne med å få 4x4-mulighet... Håper jeg!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

knut.aulie

Sitat fra: Klykken på lørdag 25. mars 2017, klokken 23:26
I og med at vi i Europa og Norden kommer senere ut i lansering, er det vel en sjanse for at vi kan regne med å få 4x4-mulighet... Håper jeg!
Det er den typen positiv tenking som bare gjør deg skuffet....

Hilsen "me of litle faith"

Amoss

Sitat fra: lunitiks på lørdag 25. mars 2017, klokken 18:34
Ok. Har satt sammen bildet med 2 fra websiden. Marginale forskjeller, hvis noen. Kanskje mer avrundet i topp (der skuffelsen i så fall ligger), og muligens mer utstikkende i "haka".

Ok, så kanskje feil? Ser jo at det forholder seg som du sier i det sammensatte bildet. Men på den annen side ser det ut som om de har *litt* forskjellig vinkel?  Uansett er nok dette noe vi snart får fatt på bedre bilder av regner jeg med. Dersom da altså ikke hele fronten er kamuflert slik den var på Model X - noe som i seg selv bør si oss noe :)

... og som du selv sier:
Sitat fra: lunitiks på lørdag 25. mars 2017, klokken 18:34
Ekstremt vanskelig å si p.g.a. vinkel, lysforhold og oppløsning
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

jlan

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 25. mars 2017, klokken 17:21
I-Pace vil nok koste ca dobbelt så mye. Så om den ikke blir en betydelig bedre bil så er det ganske skuffende.
Litt o.t. (som mye i denne tråden) - men jeg tror prisene vil overlappe. Selv om jeg ser du har priset den ned litt nå så har du fortsatt en toppspec.et Model 3 til 625000 NOK , og  I-pace er tippet å starte på ca. 600000 NOK.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: jlan på søndag 26. mars 2017, klokken 16:03Litt o.t. (som mye i denne tråden) - men jeg tror prisene vil overlappe. Selv om jeg ser du har priset den ned litt nå så har du fortsatt en toppspec.et Model 3 til 625000 NOK , og  I-pace er tippet å starte på ca. 600000 NOK.
Litt overlapp blir det, men det har ikke stor betydning. De som ønsker autopilot eller sportsbil-aktige ytelser vil ikke vurdere I-Pace uansett, og uten dette makses Model 3 ut på rundt 500k (om jeg får rett i mine antagelser).
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

N00b

60kwh og 75kwh spekuleres det blir alternativene i starten i allefall

N00b

Uansett om det er plass til mer enn 75kwh så er det minste S og da får ikke 3 noe som er større enn det. I førsten iallefall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA