Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla under etterforsking av NHTSA for mulig alvorlig feil på understell

Startet av tklev, fredag 10. juni 2016, klokken 09:03

« forrige - neste »

tklev

Når kan vi regne med at det kommer smartere løsninger for fordeling av strøm til spesielt strømkrevende produkter som lading av elbil? Burde jo egenlig være lett å lage smartere løsninger enn dagens "dumme" sikringer?

Foregår det noen forskning innen dette området?

Hjemmelading med supercharger hastighet hadde vært no! Hvordan kunne dette teoretisk ha blitt ordnet? Evt ikke "full" tank - kanskje bare 5kwh med "nødstrøm"/hurtiglading..?

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: tklev på fredag 08. april 2016, klokken 22:24
Når kan vi regne med at det kommer smartere løsninger for fordeling av strøm til spesielt strømkrevende produkter som lading av elbil?

Slike produkter assosieres ofte med solcelleanlegg. Her er ett eksempel:
http://www.sma.de/en/products/monitoring-control/sunny-home-manager.html
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA