Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppgradering til Litium

Startet av chaglen, onsdag 13. oktober 2010, klokken 23:10

« forrige - neste »

chaglen

Er det noen som vet om det finnes tilhengere til Buddyen som kan, for eksempel, laste gipslater (240cm i lengden). Har funnet mange små, men finned det noen store som ikke veier alt for mye? Send gjerne med linker til produkter.
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Focus

Grunden til at du ikke finner noen større beregnet for buddy er at max vekt inklusive henger er 200 kg.
Jeg har en Brederup henger som er stor nok til gipsplater, men hengeren veier 160 kg. DVS at du ikke kan ha mer enn 1 plate i hengeren om gangen.

Hengeren er 1490 x 3720 mm

Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

chaglen

Interessant! Har du en link til produktet eller modellnummer?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Focus

Merke     0490 Brenderup
Model     3250S
Type       UH2000B5

Jeg bruker ikke den på Buddyen så jeg vet ikke hvordan den virker bakpå der.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

hens

#4
Min tilhenger veide originalt 65 kilo med 8"hjul, og totalvekt 400.
Men jeg har skiftet til 10" radialdekk for å slippe å skifte dekk for hver tur!
Bilde på evalbum 807
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

hkaspenberg

Sitat fra: hens på mandag 20. september 2010, klokken 23:09
Min tilhenger veide originalt 65 kilo med 8"hjul, og totalvekt 400.
Men jeg har skiftet til 10" radialdekk for å slippe å skifte dekk for hver tur!
Bilde på evalbum 807
Tror det er dette bildet han sikter til:

http://wiki.elbil.no/wiki/Fil:Henger.jpg

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

chaglen

Sitat fra: hkaspenberg på tirsdag 21. september 2010, klokken 12:14
Sitat fra: hens på mandag 20. september 2010, klokken 23:09
Min tilhenger veide originalt 65 kilo med 8"hjul, og totalvekt 400.
Men jeg har skiftet til 10" radialdekk for å slippe å skifte dekk for hver tur!
Bilde på evalbum 807
Tror det er dette bildet han sikter til:

http://wiki.elbil.no/wiki/Fil:Henger.jpg

;-D Hans


Haha! Ja, det virker som dette blir alternativet :)
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA