Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DAB/DAB+ på Renault Zoe

Startet av mrm, fredag 20. mai 2016, klokken 11:05

« forrige - neste »

sigurdi

Jeg holder svakt i rattet hvilende på føttene og klar til å ta over.
Men jeg holder også igen slik at den ikke får lov å prøve å justere seg inn hele tiden for å alltid ligge mest mulig i center av kjørebanen men også drifte inn mot mitten eller kanten.

Dette fungerer bra og blir en mykere kjørestil.

Har og lagt merke til at å skifte felt så er den avhengig av at du har gitt motstand i rattet i perioden før og når du setter på blinklyset som må stå på til den er ferdig med å skifte felt.

Har du ikke gitt motstand til rattet så lyser den opp og gir deg beskjed om å holde.

Er det lange striper mellom kjørebanenen, er det ikke alltid den ønsker å skifte felt men venter til deg kommer korte streker, litt usikker om dette har vært tilfeldig men testet flere plasser og samme oppførsel hver gang.

Eks ved påkjørings ramper vil den ikke skifte fra venstre til høyre felt, men høyre til venstre har gåt greit.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

vnm

Sitat fra: flux på søndag 27. mars 2016, klokken 22:16
Jeg synes autopilot fungerer bra og jevnt nå dersom den kan følge en bil foran. Jeg synes den fungerer best med avstand satt til 4.

Så nylig en bil fra Mercedes som ser ut til å ha en nyere variant med minst 2 kameraer foran, kanskje 3?
Nye E-klasse har totalt 23 sensorer, hvorav flere kameraer og radarer (altså mye mer avansert enn Tesla sin HW). Du finner sikkert noe mer på nettet om det :)
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Øyvind.h

Avstand 4 må da være alt for kort? Synes selv 7 kommer innenfor 3 sek til tider.

Mye av det som er utfordrende med autopiloten kan nok endres i software. Det er ikke flere sensorer som trengs. Heller bedre behandling av det kameraet ser :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Spinner

Sitat fra: vnm på mandag 28. mars 2016, klokken 17:47Nye E-klasse har totalt 23 sensorer, hvorav flere kameraer og radarer (altså mye mer avansert enn Tesla sin HW). Du finner sikkert noe mer på nettet om det :)
Men mer stæsj vil ikke nødvendigvis si bedre og mer avansert. Alt tyder vel på at Tesla sin AP er betydelig bedre enn Merdeces sin.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA