Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Slakk i sveievevindu

Startet av Griffel, mandag 20. september 2010, klokken 23:48

« forrige - neste »

Griffel

http://www.forskning.no/artikler/2010/august/257914

Noen har forsket på elbiler og kommet til :

"at lading er et sentralt punkt."

og at:

"Skal elbilens manglende fleksibilitet reduseres,
må det bli enklere å kunne lade batteriet i løpet av arbeidsdagen.
Dette innebærer tilgang til ladepunkter, og aller helst muligheter for hurtiglading,
understreker seniorforsker Mathisen"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Så denne, ja. Artikkelen sa meg egentlig ingen ting, og "krever mye service", stod der??  Har aldri hatt noen bil som krever så lite service som thinken, det er nå sikkert.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Det burde nok stått i artikklen at den bygger på:

"Erfaringene med elbilene er hentet fra 5 bedrifter som har kjørt elbiler
vinteren 2010. Bilene er 17 ombygde Fiat Fiorino og Fiat e500 med rekkevidde med fulladet
batteri på henholdsvis 100 km og 140 km"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA