Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ser for seg Hurtigruten på batteri

Startet av Pompel, tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:39

« forrige - neste »

Pompel

Sitat fra: jensjacob på mandag 02. november 2015, klokken 15:51
Et forsigtigt forslag...

Måske man bare skulle glemme alt hvad der hedder hjælpemidler og køre bil når man kører bil.
Så kan man gemme assistent systemerne til de værdigt trængende (læs : handicappede).
Nu vel, når det stort sett er bare 70-sone og ikke en sjel på norsk vei kan å kjøre med stabil fart så er TACC gull. Ikke noe moro å kjøre manuell i kø på disse veiene og vanlig CC er bare tull.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

@roger

Sitat fra: Tuxedo på mandag 02. november 2015, klokken 17:56
Sitat fra: @roger på mandag 02. november 2015, klokken 17:52
+1 ;) Så hadde kanskje en programerer hos Tesla fått tid til å fixe pushmeldinger til Androidtelefoner også  :P
Akkurat det siste kom jo programmereren i mål med for noen dager siden, med den siste app-oppdateringen.  Han var bare litt...treig.  ;)

Takk for tipset Tuxedo, hadde ikke fått det med meg. Helt fabelaktig  ;D Finner de en fyr som kan ordne ryggelys også nå, ja da er det helt konge  ;D ;D (så katta til naboen kan beholde de siste fem livene gjennom mørketia)
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Muffinman

Nå er jeg faktisk seriøst i tenkeboksen på å få Tesla til å deaktivere autopilotpakken på bilen min slik at jeg får en fungerende cruisecontrol. Store deler av vinteren har hele systemet vært slått ut av snø som smelter seg fast i radaren (eneste stedet på hele fronten hvor det legger seg), og i går ble begeret nådd mtp den automatiske hastighetsjusteringen. Plutselige, ulogiske hastighetsreduksjoner i det man kjører ut av svinger. Og på vei på ny 715 forbi Kråkmoen på Fosen i går kveld kjørte jeg i kø som gikk i fartsgrensa (80). På det korte stykket reduserte bilen brått hastigheten på alt fra slake svinger til lange rettstrekk sikkert 10 ganger. Bilen bak lå litt nær og han trodde helt sikkert at jeg brakechecket ham gjentatte ganger. Parerte med pedalen etterhvert, men det ble for rykkete. Måtte bare slå tacc til slutt.

Meningsløst at man har et system som tacc/nødbremseassistanse som tar seg av det som er foran når bilen oppfører seg slik og skaper situasjoner - og provoserer - bakover.  Vurderer sterkt å be om at de slår av hele shiten inntil de kan levere noe som fungerer. Det burde i det minste gi en "dum" cruisecontrol i mellomtiden.

nortrahof

Det hadde vært veldig enkelt om man hadde brukt den "ekstra" knappen på TACC-hendelen (ved å skyve denne inn) til å skifte mellom TACC og CC. Da hadde man ikke trengt å slå av hele CC dersom radaren tettes av snø - eller andre sensorproblemer.
Man kunne da gjerne beholdt hastighetspilot-funksjonen.

Da TM har fjernet denne bryteren på nyere utgaver av TMS, så spørs det om de vil gjøre det? - Da får "gamle" biler en utøket funksjonalitet.

Har syslet med tanker om å montere radaren inn i en radom? Det behøver ikke være annet enn "et halvt kinderegg" som lakkeres med et tynt lag sortmaling - eller en passende blisterpakning som passer enda bedre?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA