Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Innsamlingsaksjon for Baltor

Startet av ihlhaug, onsdag 12. august 2015, klokken 08:56

« forrige - neste »

Harry el

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 08. desember 2015, klokken 13:40
Sitat fra: Harry el på tirsdag 08. desember 2015, klokken 12:10
Sitat fra: Sandvika på tirsdag 08. desember 2015, klokken 10:59
Nå trekker du en veeldig gammel tråd ut av sammenhengen. Les heller de påfølgende sidene. Det er på det rene at Tide ikke får kalle seg for en forsikringsselskap, men er agent for andre utenlandske selskap.
De kan kalle seg hva de vill for meg så lenge de gir gode priser og har effektive skadeoppgjør med kunden i fokus.
Joa, men du henviste til et irrelevant innlegg fra halvt år tilbake. Videre så kom det en påstand om at Nemi og Codan ikke var noe bedre. Begge disse selskapene scorer med "MEGET GOD" likviditetsgrad, hvor Tide "IKKE TILFREDSTILLENDE".  Tide har ikke hodet over vannet, men får litt luft nå å da gjennom et sugerør opp til investorene. Dette er er fakta, hvorvidt er er relevant eller ikke er et annet spørsmål da det er en annen part som er assurandør for din bil. Tide vil nok strekke seg langt for å holde deg fornøyd, men til slutt er du prisgitt bakenforliggende selskap. Om forsikringsselskapet i bakhånd synes Tide tar for høy risiko så vil de kanskje stramme inn?

Om Nemi og Codan er like god vet jeg ikke, men når jeg var kunde i Nemi å hadde en hjortepåkjørsel for ca 1,5 år siden, måtte jeg snakke med en Danske som forstod bæret av hva jeg prøvde å forklare. Tide har egen skadeavdeling med egne utredere i Norge. Codan har hatt kundeservice i Tyskland. Jeg ønsker å ha et "norsk" skadeoppgjør ved en skade,spesielt når jeg skal forklare forløpet. Når det gjelder lividitet så har vel Tide kun solgt gjennom utenlandsk operatør i ca 1 år. Vist du ser på andre som har startet opp første året selvstendig innen forsikring så tror jeg ikke likviditet var bunnsolid. Dessuten er det strenge krav til forsikringssalg i Norge og innen EU hvor Tide``s aktører oppererer. Uansett kan en vel ikke "hogge hue" av Tide etter 1 år??? (uten noen som helst slag erfaringer??)

Harry el

Litt info vedrørende Tide.

Tide Forsikring AS er registrert i konsesjonsregisteret hos Finanstilsynet som agent for utenlandske forsikringsselskaper i Norge, og representerer et utvalg utenlandske forsikringsselskaper. Tide Forsikring AS er godkjent Coverholder at Lloyds.

Tides forsikringer, som alle andre norske forsikringselskaper,  er sikret gjennom TFF og et garantifond som sikrer at kundene ikke blir skadelidende ved evt konkurser og annet. Dette er EU regulert, og gjelder alle selskaper som er godkjent av Finanstilsynet.

Dette betyr at dine forsikringer er 100 % sikre, uansett hva som skjer og hvilket forsikringsselskap du har forsikringene dine i.





Zenith Insurance ble etablert i 1937 og er i dag en del av Markerstudy Group.

Markerstudy Group ble etablert i 2001 og omsetter for 55 milliarder kr pr år.

Utenlandske selskaper som skal etablere seg og tilby kjøretøy forsikring i Norge er pliktig å registrere seg hos Finanstilsynet, FNO og TFF  og har samme strenge krav som et norsk selskap.

Ved en evt. konkurs settes selskapet under administrasjon.

Kundene får melding om å finne seg et nytt selskap innen 1 måned

Hvis det ikke skulle være nok midler i boet, trer TFF i Norge inn og  foretar resterende utbetalinger fra et garantifond

Nye skader som skjer i måneden etter konkurs hefter TFF for.

Dette er EU regulert.

Til info...

Sandvika

Jeg sier ikke at det er noe galt å velge Tide,men at du verdsetter norsk oppgjør blir jo en helt annen ting. (Da er det greit å sjekke at Tide faktisk vil behandle også de mest alvorlige sakene selv, og at ikke forsikringsselskapet trer inn?)

Du skriver videre at det blir galt å kappe hode av noen etter ett år, Tide ble stiftet i 2007, året med klart høyeste omsetning var 2012.

Som diskutert tidligere i tråden så er det er klare regler, sannsynligheten for at du ikke får oppgjøret ditt er trolig minimalt.

Harry el

Sitat fra: Sandvika på onsdag 09. desember 2015, klokken 07:21
Jeg sier ikke at det er noe galt å velge Tide,men at du verdsetter norsk oppgjør blir jo en helt annen ting. (Da er det greit å sjekke at Tide faktisk vil behandle også de mest alvorlige sakene selv, og at ikke forsikringsselskapet trer inn?)

Du skriver videre at det blir galt å kappe hode av noen etter ett år, Tide ble stiftet i 2007, året med klart høyeste omsetning var 2012.

Som diskutert tidligere i tråden så er det er klare regler, sannsynligheten for at du ikke får oppgjøret ditt er trolig minimalt.

Tide vart stiftet i 2007 ja, men de solgte Nemi sine forsikringsprodukt og hadde som plan å kjøpe opp Nemi. Men det ble avbrutt i siste liten - Tide måtte då se seg etter ny samarbeidspartnere. Så det er først fra 01.01.2015 de er komt skikkeleg inn på markedet.

Anderwin

Kommer til å spare cirka 10k i året, men ser jo at de har egenandel på skifte av rute. Eventuelt har de bonus tap på parkering-skader noe jeg ikke har hos forsikringen-selskapet i dag.

Så er det verdt det...

o.b.lix

For 10.000 kan du betale noen egenandeler for å bytte noen ruter i året da.

Parkeringsskader vs bonus - den er ikke like åpenbar - er risiko for parkeringsskade så stor der du ferdest, at det er verdt å betale 10.000 for denne "tilleggsforsikring"?.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sandvika

10.000? Hvor mange prosent er er dette?
Noe sier meg at det ikke er så mye å spare på bonustap om man betaler så mye for forsikring i utgangspunktet?


Twowheels

Bruker Tide og sparte et lass av penger i året. 1 4x4 diesel, 1 tesla mod S og 1 mc.
 
Flytter hus/innbo ettervert også tror jeg.

Så langt bra service, håper det fortsetter v/ eventuell skade  ;)
_________

vnm

Har så langt god erfaring med Tide. God og rask service. Gode priser - spesielt på bil. Har ikke hatt skade, så kan ikke uttale meg om den delen av forsikringen.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Muffinman

#129
For lat til å sjekke selv, så jeg prøver her.

Fikk steinsprut i frontruta på vei hjem fra utlevering med nybilen i november. Langt til høyre og ned og ikke i synsfeltet for fører. Ikke sprekk, men et godt hakk på ca 4mm diameter.

- Reparerbart regner jeg med?
- Dekker Tide dette?
- Eventuelt pris på slike reparasjoner om man tar det på egen kappe?

EDIT: Var ikke for lat likevel. Egenandel på reparasjon 500, bytte 2000.

petersv

Hmm. Rutefiks er som oftest gratis hos de andre selskapene?

Spinner

Sitat fra: Muffinman på onsdag 23. mars 2016, klokken 10:02EDIT: Var ikke for lat likevel. Egenandel på reparasjon 500, bytte 2000.
Du leser vilkårene feil :)

4.2.2
Skader på motorvognens glassruter
Bruddskade på motorvognens glassruter som skyldes tilfeldig, plutselig ytre påvirkning. Ved reparasjon av ruten erstattes inntil kr 500.

7.5.1
Særlige egenandeler
Ved reparasjon av glassrute med inntil kr 500, trekkes ikke egenandel.

Altså koster det ingen ting så lenge det koster mindre enn 500 å reparere, noe verkstedene nok legger opp til.

Muffinman

Da er det nok Tide's representant som leser feil. Jeg gjentok bare svaret jeg fikk derfra på mail.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA