Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor sitter sikring for parklys?

Startet av Myrvang, mandag 02. mai 2016, klokken 14:18

« forrige - neste »

Bjoris

Kan bare skrive under på at 30 kwh er å anbefale etter 1468 km fra torsdag til søndag. Ladingen er så rask at langtur går helt fint, jeg ladet totalt 90 minutter på en 9 timers tur på ca 500 km og tenker at disse pausen ikke er mer enn en bør ta uansett. Trøbbelet begynner når det er kø, 30 kwh har gjort slutt på rekkeviddeangst, men ladeangsten blir større jo lengre du skal på tur...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

tomrh

Bjoris, har du merket noe annet som er endret på 30 kWh versjonen? Eller er det kun batteriet?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Bjoris

Sitat fra: tomrh på tirsdag 15. mars 2016, klokken 12:15
Bjoris, har du merket noe annet som er endret på 30 kWh versjonen? Eller er det kun batteriet?

Det er bare batteriet som er forskjell fra øvrige 2016 Leaf, ifht 2015 så  har du ett nytt infotainmentsystem som er sådær, ikke spesielt intuitivt, men bedre enn det gml er det...

Husk at det er 3 vesentlige ting med 30 kwh batteriet, det har lengre garanti, gir bedre rekkevidde og lader vesentlig fortere...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bondeknøl

Veldig enig med bjoris
Som det nevnes så er garantien mye bedre på 30kwh enn 24kwh.
24kwt: 5 år eller 80 000 km. Det som inntreffer først.
30kwt: 8 år eller 160 000km. Det som inntreffer først.

Bare dette alene er vel verdt prisforskjellen?
Nå som det kommer enda bedre batterier i fremtiden tror jeg at 30kwt blir enda mer verdt når en skal selge brukt.

Venter i spenning på min første elbil og det er jo en 30kwt.
Kampanjeprisen hos forhandler var 261 000,- inkl vinterhjul, metallic-lakk og 2000 i lading. Da har en jo åtte nye dekk også.

HoeggenEL

Sitat fra: Bondeknøl på mandag 21. mars 2016, klokken 11:27
[...]
24kwt: 5 år eller 80 000 km. Det som inntreffer først.
30kwt: 8 år eller 160 000km. Det som inntreffer først.
[...]
Sikker på at det ikke er 5år/100.000km for 24kWh?
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

Bondeknøl

Det er jo 100 000 jeg har hørt og lest før, men søkte på nettet og der stod det 80 000km. Er kanskje første modellen jeg har søkt på, og er nok 100 000 km som gjelder.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA