Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Semiportabel ladestasjon til e-golf?

Startet av RuneW, torsdag 05. mai 2016, klokken 10:07

« forrige - neste »

RuneW

Skal en tur til Moss sykehus i morgen og rekkevidden blir dessverre litt knapp...

Er det noen som vet om det er ladeplasser ved sykehuset?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

RuneW

#3
Og hvor lett er det å benytte seg av dette for en (kone) som aldri har hurtigladet og enda mindre BETALT for hurtiglading før og ikke har noen form for brikke eller abonnement?

Er det SMS-mulighet?

Ellers ser jeg at Kiwi Rygge har noe SMS-greier. Kanskje like greit å benytte dette.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

AppleKnocker

Ved legevaktinngangen er det kommunalparkering hvorav  flere plasser har  "motorvarmeruttak" 16A.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

kjbu

Har du fått dårligere batteri-kapasitet?
Har kjørt Sarpsborg-Moss t/r mange ganger uten å lade i Moss. Bruker normalt 60-70% på turen, litt mer med varme.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

RuneW

Jeg har ikke merket at jeg har fått noe dårligere kapasitet. Synes egentlig det alltid har vært dårlig i forhold til det mange snakker om her inne. Mer enn bare dekktrykk-triksing og sånt skulle tilsi.

Ruten bilen skulle tilbakelegge i dag var forrestein ikke Sarpsborg - Moss t/r, men Sarpsborg-Greåker-Sarpsborg-Moss-Sarpsborg-Greåker-Sarpsborg.

Det endte forøvrig med at kona og jeg byttet bil i Moss siden det passet seg slik. Dermed ble det mitt problem å få Leafen helt hjem. Jeg hadde 5 streker igjen og guessometeret tippet 55km rekkevidde så jeg satset på å droppe lading. Som vanlig er bilen min en håpløs optimist når det gjelder slike ting strekene forsvant som dugg for solen selv med moderat hastighet på E6 (90-100 km/t). Kom fram til jobben med ca 5km på rekkeviddemåleren. Da hadde bilen tilbakelagt ca 90km med fulladet batteri.

Den skisserte strekningen over hadde neppe gått (og jeg vet hvem som hadde fått gjennomgå om kona hadde strandet :-)

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RuneW

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 13. mars 2016, klokken 23:08
Ved legevaktinngangen er det kommunalparkering hvorav  flere plasser har  "motorvarmeruttak" 16A.

Takk! Skal ha dette i hodet til neste gang.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RuneW

Sitat fra: RuneW på mandag 14. mars 2016, klokken 15:43
Kom fram til jobben med ca 5km på rekkeviddemåleren. Da hadde bilen tilbakelagt ca 90km med fulladet batteri.

Kan legge til at kona lå i 80-90 bak en lastebil på vei TIL Moss på E6.

Snittforbruk var i følge måleren 0.14 kWh/km på hele turen.

Så vidt jeg kan forstå betyr dette at jeg har brukt 90 * 0.14 kWh = 12.6 kWh på turen?

Så jeg synes vel det er litt stusselig med 5km igjen på guessometeret etter å ha brukt "halvparten" av batteriets (oprinnelige) kapasitet.

Men, som sagt, batteriet mitt har vært sånn helt fra bilen var ny.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA