Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Andel av inntekt til bil

Startet av eltex, tirsdag 21. juni 2016, klokken 08:29

« forrige - neste »

eltex

Jeg har en ny 2016 30kWh Leaf. Har slitt en del med at bagasjeromslokket/bagasjeromsdøren ikke lukker seg når man slipper det ned. Man må skyve ganske hardt på for at det skal lukke seg skikkelig. Er dette noe som vil gå over når den er blitt brukt litt? Noen andre som har lignende "problem"?
Leaf Acenta 30kWh 2016

Tomrolun

Det skal ikke være slik,døra skal gå helt lett igjen uten bruk av ekstra kraft.
Hengsler og lås kan justeres slik at den smetter lett å fint igjen :)
Tror ikke den går seg til av seg selv..:P
2015 Nissan Leaf Tekna 6,6 Kw lader,og Ratio hjemmelader fra El-bilhjelpen.
2009 Renault Grand Espace 2,0 dci

Bondeknøl

Har også ny Leaf og den kan ikke bare slippes ned. Bruk håndtaket inni luka og skyv litt fart på den så går den fint ned i lås. Jeg begynner ikke å justere hengsler og lås da det funket fint uten.

eltex

Leaf Acenta 30kWh 2016

kjbu

2013-modell her. Har alltid måtte ta godt i og slå den ned. Vanesak.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

BobbyBrown

Min var også litt treg i starten (fikk min i februar 16). Tror det er pga splitte nye pakninger som ikke har satt seg helt. Nå føles min helt normal (kan jo være at jeg bare har blitt vandt med det da:)

thomita

Fikk byttet låsen pga av det. Bilen var bare 1 mnd den gangen. 2013 okt
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

MHLD

Skruva in de svarta gummistoppen på var sida i luckan. Inte för mycket annars tar plåten i, kanske ett kvarts varv till att börja med.
Det hjälpte mig! :)

aerox88

Min 2016 tekna er helt lik.
Må "slenge" igjen luka for at den skal lukkes ordentlig. Har hatt den inne hos Birger N Haug men de sa at alt var som det skulle..

Aleco

Er ikke dette vanlig? Har da alltid måtte gi litt fart for å få lukka bakluka på Leafen, Saaben, Mercedesene og Citroënen vi har hatt det siste tiåret. På samme måte som sidedørene. Husker at de Mercedesene og Golfen vi hadde på 90-tallet bare klappa igjen derimot.

Skyver ikke, men bruker håndtaket under luka og gir fart.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA