Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Det går kanskje?

Startet av jj44nn, lørdag 07. mai 2016, klokken 14:48

« forrige - neste »

jj44nn

De frekke jævlene har nå kommet til Tjuvholmen/bryggetorget.
Satt CA-ladekabelen på 10A slik at den skulle være ferdig til 16:00, men fikk en mail 10:00 at ladingen hadde stoppet. Klokken 12:00 fikk jeg tid å gå til bilen. og der ser jeg ikke noe ladekabelen lenger.
Ladekabelen var låst til bilen, men med kraft så er alt mulig.
Dobbellås kabelen dere som trenger det.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

MEM76

Låsen på Leaf kan dirkes opp på noen sekunder med en kam...

Hullet i type-1 kontakten er der for en grunn.. Men det er enkelt å bite av en 4mm hengelås med riktig utstyr, så 100% blir det aldri.
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

Ingeniøren

Problemet er jo mer man sikrer, jo mer skader blir det gjerne hvis den rette kommer og vi ha kabelen.

Du får følge med på Finn og se om den dukker opp....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

jj44nn

Sitat fra: MEM76 på tirsdag 15. mars 2016, klokken 17:27
Låsen på Leaf kan dirkes opp på noen sekunder med en kam...

Hullet i type-1 kontakten er der for en grunn.. Men det er enkelt å bite av en 4mm hengelås med riktig utstyr, så 100% blir det aldri.

Er hullet i type-1 kontakten der på Charge Amps kablene også?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Elbilgrossisten

Sitat fra: jj44nn på tirsdag 15. mars 2016, klokken 18:21
Er hullet i type-1 kontakten der på Charge Amps kablene også?

Hullet finnes ikke på type 1 støpselet på Charge Amps kablene - dessverre.
Elbilgrossisten AS
www.Elbilgrossisten.no

AmocoCadiz

Veldig surt,
siden du fikk melding kl 10.00, så nå stjeles ladekabler midt på lyse formiddagen også?!?
Burde vel vært noen vitner der på et slikt tidspunkt?

jj44nn

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 16. mars 2016, klokken 00:56
Veldig surt,
siden du fikk melding kl 10.00, så nå stjeles ladekabler midt på lyse formiddagen også?!?
Burde vel vært noen vitner der på et slikt tidspunkt?

Helt riktig, i sollys.
Jeg parkerte fronten mot stolpene, så de kan ha parkert på andre siden og dratt den ut.
Elbil plassene er som regel alltid opptatt, så det er faktisk vanskelig å se om noen prøver å dra ut noe der.
Spesielt om de parkerte på den andre siden som er Q-Park og dro den ut.
Fra nå av, så rygger jeg inn og drar kabelen rundt hele bilen.

Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

MEM76

Sitat fra: Elbilgrossisten på tirsdag 15. mars 2016, klokken 20:35
Sitat fra: jj44nn på tirsdag 15. mars 2016, klokken 18:21
Er hullet i type-1 kontakten der på Charge Amps kablene også?

Hullet finnes ikke på type 1 støpselet på Charge Amps kablene - dessverre.
METRON Raichu - Schuko til type 1 har ingen kladd og hull til hengelås, opp til 12 meter kabel... Kult.
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

Elbilgrossisten

Vi leverer den hovedsakelig med en veldig liten kladd (se bildet) hvor jordfeilbryter er (30 cm fra veggstøpselet). Den er svært liten i forhold og resten av elektronikken er bygget inn i støpselet.
Elbilgrossisten AS
www.Elbilgrossisten.no

AmocoCadiz

Et lite hull i ladepistolen sikrer til viss grad kabelen, men gir bare plass til en liten og enkel hengelås som lett kan klippes av.

Jeg ønsker meg en ladekabel med en større mer solid integrert metallbøyle litt lenger ned på kabelen, slik at en kunne bruke en skikkelig kjetting/vaier hengelås som kan  festes i hjulet på bilen.

Electrix

Det beste er om alle gikk over til Type2 kontakter på offentlig tilgjengelige ladesteder. Da er kabelen bedre sikret og er mye rimeligere. Men det er jo noen måter å sikre kabelen på i tillegg:

Tre kabelen dobbelt gjennom felgen og lås med kraftig hengelås, da må den klippes for å få den løs.

Bruk Charge-amps sin kabel med kode aktivert, da er den ubrukelig for neste bruker. Antakeligvis kjører ikke de kriminelle rundt i elbil selv og selger den videre utestet. Da får heleren et forklaringsproblem og må gi pengene tilbake og/eller blir politianmeldt siden han ikke kan fremskaffe koden som rettmessig eier. Han kommer så til å vri ørene rundt på tyven som solgte han denne kabelen. Kabelen ender opp på hittegods og det er godt mulig du får den tilbake.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA