Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017

Startet av stefse, fredag 20. mai 2016, klokken 17:24

« forrige - neste »

stefse

Savner muligheten til å se en statistikk på hutigladerne, i form av en fremstilling av tilgjengelighet siste døgn, uke og evt. mer om man er interessert i det. Dette burde finnes på tilbyderens sider.  Data finnes nok.

Men som en start kunne man ved klikk på lader i ladekartet i tillegg til ledig/opptatt også få et par enkle grafer som viser tid på tilgjengelighet/opptatt og feil iallefall siste uke. En viss trygghet er det jo også å se at noen nettopp har ladet der.
Vurderer å sende en epost til Fortum om dette.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

m0nkey

Data finnes garantert men spørs om tilbyderne er interessert i å dele dette med omverdenen på grunn sv konkurransehensyn.

Man kan se klokkeslett på statusendring fra NOBIL på endel apper som f.eks. ladehub.
KIA Soul EV Classic (2015)

stefse

Hva slags konkurranse er det snakk om da? Prisen er jo den samme overalt.
Staten ved enova som funder laderne, de går ikke i pluss på lenge enda uansett. Dette er såpass på babystadiet at det nærmest bør anses som grunnforskning i regi av staten, altså allemannseie.
Man behøver kanskje ikke legge ut alt, men aktiviteten ved laderen de siste døgn og timer er verdifullt når man skal planlegge bruken av dem.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

MEM76

Sitat fra: stefse på lørdag 26. mars 2016, klokken 20:33
Savner muligheten til å se en statistikk på hutigladerne, i form av en fremstilling av tilgjengelighet siste døgn, uke og evt. mer om man er interessert i det. Dette burde finnes på tilbyderens sider.  Data finnes nok.

Det fantes tidligere, men har ikke virket på en stund. Mener det var http://gronnbil.no/ som hadde det.

På denne statestikken så jeg bl.a. at når folk klaget på det var 4 biler i kø på Aksdal, så var bruks-prosenten på den laderen 8%...

Tror det er bedre at denne dataen er mest mulig åpen, som f.eks. åpne data med CC-lisens, og la andre lage en grafisk frontend, slik at neste løsning ikke også lider under manglende vedlikehold.
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA