Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading på Enel-stolper i Italia

Startet av Elmo, onsdag 15. juli 2015, klokken 01:05

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: kretslopp på søndag 12. juli 2015, klokken 14:22
Hur hårt må man trycka på bremsepedalen for att bremsen ska ta skikkelig?
Helt som en vanlig bil.

Sitat fra: kretslopp på søndag 12. juli 2015, klokken 14:22
Jag upplever att vår P106 trenger mye kraft på pedalen for att få tillräcklig bromskraft.
Det betyr nok at bremsavakumpumpa di er "død".  Hører du at den starter når du slår på tenningen ??  Den skal gå i noen minutter og så være stille omtrent like lenge.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kretslopp

Nej, den har nog inte varit aktiv så länge jag haft bilen. Så jag vet inte hur den ska låta.
Den sitter ovan höger drivaksel såg jag på wiki:n.

Elmo

Den låter kraftig. Som en liten trykkluftkompressor.

Ja den sitter over høyre drivaksel, braketten er festet med noen av skruene til motorfestet (så ikke skru ut for mange). Jobben med å demontere pumpa blir MYE lettere hvis du løsner bakre motorfeste (midt under bilen) og svinger motoren litt fremover.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kretslopp

Är det muligt att det är denna pump som heter 7120 i elschemat?
Jag kan inte finna något annat som skulle kunna vara det

Med google translate blir det på denna måte:

Franska: convertisseur courant pressions
Engelska: current pressure converter
Svenska: aktuellt tryck omvandlare
Norsk: gjeldende trykkforsterker

:o

Elmo

Hvilket elskjema tenker du på da? (har du link??)  Jeg kan ikke huske at jeg har sett den på noe skjema.

Men er det egentlig interessant ? (å vite hva den heter)
Teoretisk kan problemet være at den ikke får strøm, men hvis sikringen har gått så vil ikke blilen gå heller (ref. denne tråden).
Men den vanligste årsaken er at først går regulatoeren istykker, slik at pumpa går konstant til den blir utslitt og stopper.

Og original pumpe er ikke så lett å få tak i, og regulatoren enda vanskeligere, så alternativ pumpe omtalt tidligere i denne tråden er nok løsningen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Matheus

Hei,
Eg vil friske opp tråden ved å fortelle om mitt problem.
Eg har fungerende bremse. Har byttet til ny gul hette for et år siden.
I det siste, pumpa begynt å bråke mye mer enn vanlig. Eg vil kalle den får kraftigere og styggere lyd (kanskje litt metallaktig).
Pumpa starter og stopper, bremsene fungerer, alt ok, bare ulyd. Eg trur det nærmer seg en bremse problem.
Har noen noe tips?
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Elmo

Normalt så går ikke bremsepumpa istykker så lenge vakumføleren fungerer og passer på at pumpa ikke går for ofte. Kan hende bilen har hatt dårlig vakumføler lenge tidligere (?) og at pumpa dermed er sliten av den grunn.
Men jeg ville først sjekket om årsaken kan være at pumpa er løs.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA