Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: e-NV200 sett i Bergen - Bilder

Startet av mecanica vergara, torsdag 17. juli 2014, klokken 09:04

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Lokführer på mandag 17. november 2014, klokken 13:10
Det burde være en annen måte å finne ut hvilke "pumper" som gir full pupp.
Jeg synes, helt ærlig, at dét å bytte fra den ene pumpa til den andre blir for dumt, sånn skal det inne være.

Enig i at man burde kunne se på f.eks navigasjon eller eget "Supercharger" vindu tilgjengelig effekt på de forskjellige stolpene. Men om valget er å vente en ekstra time vs å prøve ett par stolper, så vet jeg hva jeg gjør.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

turfsurf

Sitat fra: Brede på mandag 17. november 2014, klokken 13:24
Da hadde det bare vært å kjøre direkte til "grønn pumpe" når en ankom SC, da hadde jo teknologien selv fordelt bilene etterhvert som det hoper seg opp.

Hvilken stolpe kjører du til når du kommer som nr 2 av 2 nesten samtidige, og han foran somler med å koble seg til...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Brede

Sitat fra: turfsurf på mandag 17. november 2014, klokken 13:27
Sitat fra: Brede på mandag 17. november 2014, klokken 13:24
Da hadde det bare vært å kjøre direkte til "grønn pumpe" når en ankom SC, da hadde jo teknologien selv fordelt bilene etterhvert som det hoper seg opp.

Hvilken stolpe kjører du til når du kommer som nr 2 av 2 nesten samtidige, og han foran somler med å koble seg til...

Da venter du enten til han har koblet til eller tar sjansen på en!
Litt mere hjelp fra teknologi medfører ikke at hjernen til sjåføren behøver å kobles fullstendig ut..

turfsurf

Sitat fra: Brede på mandag 17. november 2014, klokken 13:30
Sitat fra: turfsurf på mandag 17. november 2014, klokken 13:27
Sitat fra: Brede på mandag 17. november 2014, klokken 13:24
Da hadde det bare vært å kjøre direkte til "grønn pumpe" når en ankom SC, da hadde jo teknologien selv fordelt bilene etterhvert som det hoper seg opp.

Hvilken stolpe kjører du til når du kommer som nr 2 av 2 nesten samtidige, og han foran somler med å koble seg til...

Da venter du enten til han har koblet til eller tar sjansen på en!
Litt mere hjelp fra teknologi medfører ikke at hjernen til sjåføren behøver å kobles fullstendig ut..

Hvis de skal installere lamper på alle stolpene, så kan de vel like godt installere litt mere avanserte versjoner. Kostnadsforskjellen vil være minimal.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Brede

Sitat fra: turfsurf på mandag 17. november 2014, klokken 13:35
Sitat fra: Brede på mandag 17. november 2014, klokken 13:30
Sitat fra: turfsurf på mandag 17. november 2014, klokken 13:27
Sitat fra: Brede på mandag 17. november 2014, klokken 13:24
Da hadde det bare vært å kjøre direkte til "grønn pumpe" når en ankom SC, da hadde jo teknologien selv fordelt bilene etterhvert som det hoper seg opp.

Hvilken stolpe kjører du til når du kommer som nr 2 av 2 nesten samtidige, og han foran somler med å koble seg til...

Da venter du enten til han har koblet til eller tar sjansen på en!
Litt mere hjelp fra teknologi medfører ikke at hjernen til sjåføren behøver å kobles fullstendig ut..

Hvis de skal installere lamper på alle stolpene, så kan de vel like godt installere litt mere avanserte versjoner. Kostnadsforskjellen vil være minimal.

Nja.. Spørsmålet er jo hvor avansert det behøver å være. "Keep it simple" er jo vanligvis en fordel både for brukervennlighet og vedlikehold.
Det eneste en ordinær sjåfør strengt tatt behøver å vite er jo hvilken stolpe som er mest effektiv til enhver tid.

Men klart.. Tar gjerne imot avanserte løsninger også jeg, jo mere jo bedre for min del.  ;D

cra

Hvis du med "mer avanserte løsningeR" mener at stolpene selv skal sørge for at du får max uttelling uansett vhilken stolpe du kobler til tror jeg du er "out of luck", da det har å gjøre med fysisk kabling. Grønn lampe på den stolpen som til enhver tid vil gi max lading burde holde lenge. Så kan man sagtens velge en annen hvis man vet at man skal stå der en stud pga spising e.l.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

#51
Mistenker at trådstarter kanskje ikke hadde helt varmt batteri i dette tilfellet. Hvor langt var det kjørt før lading? Edit: og hvilken soc ble det startet på?

El-boy

#52
Har opplevd noe tilsvarende selv helt i starten av ladinga, men etter ca. 10 min var den likevel kommet oppi en anstendig lade effekt. Synes kanskje det er litt krisemaksimering her?

hgs

Jeg opplevde dette 'fenomenet' på Lier sydgående for et par uker siden. Startet på ca 40% SOC, og selv etter et kvarter var det aldri mer futt enn 44kW. Hadde da kjørt ca 20 min på motorvei. Ingen biler ved siden av til å dele lader med, så jeg burde hatt mye høyere effekt. Har ladet på SC et par ganger etterpå med normal fart.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

bb

Sitat fra: hgs på mandag 17. november 2014, klokken 22:39
Jeg opplevde dette 'fenomenet' på Lier sydgående for et par uker siden. Startet på ca 40% SOC, og selv etter et kvarter var det aldri mer futt enn 44kW. Hadde da kjørt ca 20 min på motorvei. Ingen biler ved siden av til å dele lader med, så jeg burde hatt mye høyere effekt. Har ladet på SC et par ganger etterpå med normal fart.
Jeg har opplevd lignende på Gol og Brokelandsheia. Da var både bil og batteri god og varm, uten å være overopphetet (for slikt er vanskelig å få til på norske veier og klima). Min teori er at det av og til er begrensninger i det lokale strømnettet. Disse fenomenene er heldigvis svært sjeldne. I størrelsesorden 1-2 % av tiden jeg har stått på SCer.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

jkirkebo

Sitat fra: hgs på mandag 17. november 2014, klokken 22:39
Jeg opplevde dette 'fenomenet' på Lier sydgående for et par uker siden. Startet på ca 40% SOC, og selv etter et kvarter var det aldri mer futt enn 44kW. Hadde da kjørt ca 20 min på motorvei. Ingen biler ved siden av til å dele lader med, så jeg burde hatt mye høyere effekt. Har ladet på SC et par ganger etterpå med normal fart.

Sjekk at Range Mode ikke er påslått, i så fall hjelper ikke 20 minutter noe som helst. Da må du kjøre en time eller to for å få opp temperaturen, siden batterivarmeren er utkoblet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Car-El

Æ håpe hastigheten på superladerene er 0km/t. Det vil være så slitsomt å kjøre vedsiden av dem. Og min bil går ikke i 400+km/t, så da kjøre jo superladeren fra mæ....   Det e jo domt!  :'(



:D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

20 minutter på denne årstiden er heller ikke nok til å oppnå helt varmt batteri uten range mode. Selv har jeg opplevd inntil 20KW lavere effekt ved 250tkm etter å ha kjørt 50km etter at bilen stod på 7kw lading i nesten tre timer, sammenlignet med 15 mils kjøring først.

Astepsy

I ve cough easily I ve to blow my nose like everytime <a href=https://fastpriligy.top/>amazon priligy</a> cialis crestor 20 mg precio farmacia del ahorro Kelly is counting down every second on a digital clock affixed to the top of a truck dressed up in Super Bowl logos and filled with memorabilia and exhibits, including a glass case ready to display the Vince Lombardi Trophy

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA