Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Outlander PHEV - uten lade mulighet...

Startet av Ourasi, tirsdag 16. februar 2016, klokken 21:35

« forrige - neste »

Ourasi

Lurer på om noen har irritert seg over propp for nedre ladebrønn for hurtiglading popper ut når det er kaldt fordi plastikk kabelen blir stiv, og at den fungerer som en slags fjær når den ikke popper ut slik at hovedlokket lukker seg?

Som noen nå begynner å ane, så synes jeg dette er irriterende til tusan, spesiellt om man bare har en hånd tilgjengelig. Joda, den kan fjernes helt men vil ikke det siden man tydelig ser vann/snø ofte samle seg der. Har derfor Googlet endel for å prøve å finne ettermarkeds propper, da for nedre, men også for øvre. Skulle jo være verdens enkleste sak å få lagd i gummi, og bare til å trykke inn i brønnene, men finner ikke en døyt online dessverre.

Om noen kjenner til noe slikt for salg, del gjerne. I snøføyka i disse dager er dette ekstra aktuellt..
E-Golf 2016

Dexter

Enig. Denne proppen var ikke mye gjennomtenkt fra vw.

SteinarSun

Burde vært en propp og lisse av myk gummi.
Har kjørt 10.000km, og kun hurtigladet en gang.
Ellers er proppen bare til irritasjon når den popper ut..
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

thomanie

Har egentlig ikke tenkt mye på den proppen så den har nok oppført seg høvelig bra - inntil det ble 20 speik, da ble den helt håpløs!

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

gamer73

enig at det er en litt ja...yalla-løsning...selv om jeg ikek tror at fuktighet etc har så mye å si...jeg har både fått regn og snø inn der og jeg har ikke opplevd noe galt enda...

Anderskrok

Den forsvant rimelig fort fra min ja, var kun i veien. Det samme med hetta på selve ladekabelen. Jeg tør ikke reise noe sted uten kabelen så enten ligger den inni bilen eller så er den tilkoblet. Hadde en lei tendens til å surre seg inn i kabelen og skape irritasjon. Neste lokk på lista er det fjærbelasta lokket på stikkontakta i parkeringshuset på jobben- kan spare flere sekunder om dagen der  ;D

Jeg har også tenkt litt på dette med snø og fukt inn i ladeluka. Men VW har jo ikke prøvd å styre vann og snø unna ladeluka- snarer tvert imot. Om det er noe sted snøen blir liggende og vannet samler seg så er det der. Ser for meg problemer med irring og dårlig kontakt der om noen år....

jensjacob

Jeg vil nok anbefale at man prøver at holde området rent. Især for at DC kontaktfladerne ikke skal begynde at tage skade eller korrodere. Ved høje strømstyrker skal der ikke meget resistans til at udvikle varme.

Prøv at checke billederne af dårlige stik i denne tråd og se de potentielle resultater.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25800.255.html

Jeg ved godt at 50 kW ikke er ligeså meget som 120 kW men alligevel.

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

gamer73

foreløpig ligger min ladekabel slengt utenfor garasjen der jeg lader bilen..sammen med skjøteledningen den alltid er koblet til...jeg bruker riktignok det lille dekselet på ladekabel for å ikke være HELT på tryne boms;)...jeg vurderer p lage et lite oppheng med et lite tak over..og da skal nok det lille dekselet av....

Jeg regner med at garantien fikser ALT av korrosjon og diverse som måtte oppstå med ladeinntak etc...så dette bryr meg lite....men jeg tror ikek jeg vilel fjernet den lilel proppen for hurtiglading heller da..dem bruker nok fort det mot deg i en garantisak;)

jensjacob

Der er jeg nok lidt ligeglad med om forsikringen dækker korroderede kontakter eller ej.
Hvis kontakterne korroderer og det forårsager en brand kan årsagen nok næppe bevises alligevel.

Og ja, så kan det godt være at forsikringen dækker en udbrændt bil (næsten) uanset årsag, men det ændrer ikke ved at jeg rimelig gerne helt vil undgå bilbrand uanset hvad.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

gamer73

ja det er ingeting galt med å være ekstra påpasselig, men personlig så koster det meg altfor mye energi;) redsel og potensiale av utbrent bil veier ikke mer enn årevis (livslangt) stress med å være påpasselig;)...jeg putter alt i livet opp på vektskål også velger jeg det som veier mest:)

Thorbjørn Hellehaven

Den proppen er tåpelig. Lissaburde ikke vært festet i luka, så den trekkes ut hver gang, men heller bare innenfor i noe som ikke beveger seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA