Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av Bjoris, søndag 10. april 2016, klokken 09:39

« forrige - neste »

Muffinman

Synes det er en OK løsning jeg. Ved å sette inn 35W blir bilen slik den egentlig skulle vært levert, lyset blir tilstrekkelig og man sjenerer ingen. Nedsiden er naturligvis at det ikke er etter regelverket, men det er nok nesten umulig å oppdage.

Når det er sagt, de fleste familiebiler har hatt bedre lys enn TMS med 35W i 10 år nå.

Cookie Monster

Sitat fra: torav på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:53
Det som virkelig hadde vært bra var om det kom nye lykter UTEN facelift eller andre endringer slik at vi som lever med dagens svært dårlige lykter kunne få oppgradert. Dårlige lys er egentlig det eneste som jeg er misfornøyd med på mine to biler.

Det hadde jeg gjerne betalt en god del for.

(Ja jeg ser det finnes piratløsninger med sterkere lamper osv, men det er ingen god løsning).

Hadde også vært fint med lykter som ikke dugger ned og kommer vann inn i. Har fått byttet en gang men de nye er like ille. Kommer ikke til å bli godkjent på EU kontroll rett etter regn eller bilvask slik de er. Så kommer til å ha EU kontroll på min rett etter den er vasket så jeg får mangellapp hvis de ikke har byttet til noen skikkelige lykter som ikke dugger til da.
2015 P85D

Amoss

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:58
Hadde også vært fint med lykter som ikke dugger ned og kommer vann inn i. Har fått byttet en gang men de nye er like ille. Kommer ikke til å bli godkjent på EU kontroll rett etter regn eller bilvask slik de er. Så kommer til å ha EU kontroll på min rett etter den er vasket så jeg får mangellapp hvis de ikke har byttet til noen skikkelige lykter som ikke dugger til da.

Tror det var alt høsten 2013 at jeg anbefalte at noen burde ta bilen sin på en "EU kontroll" og se om man fikk noen mangellapp for dette. Selv om det ikke er pliktig før etter noen år, så er det da ikke forbudt å ta kontroll utenom. Og da hadde Tesla fått mangellappen i fanget før verkstedene ble overarbeidede, og før det ble for mange biler å bytte på i etterkant :p  Så vidt meg bekjent har ingen gjort dette enda?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Cookie Monster

#48
Fetteren min jobber med å ta EU kontroller. Viste han lyktene og spurte han om min hadde blitt godkjent og han svarte helt klart nei.
Men han sa hvis jeg hadde latt lyktene stå på en stund til, varme med hårføner eller hvis bilen sto inne en stund hadde den nok blitt godkjent siden det ikke lengre var i lysfeltet.

Opplever ofte at folk blinker på meg fram til feltet med dugg blir borte foran lykta, men er det skikkelig kaldt skjer det ikke og det blir også is på innsiden av lykta. Da ser jeg godt at jeg jakter ekorn oppi trærne med lysstrålen til tider.

Ikke noe forbedring med de nye jeg fikk. Ser i parkeringshuset på jobben at alle de 5 andre Teslaene har samme problem utenom 1 som jeg ikke ser dugg i. Så finnes vel en løsning på at det kanskje er 1-2 gode lykter pr 10 stk de lager. Eller så står han kanskje med hårføneren daglig og tørker de eller har 20 varmegrader i garasjen hjemme.


2015 P85D

Cookie Monster

#49
Tåkelysene er enda verre. Men Tesla ville ikke bytte de siden dugg var normalt og var litt uheldig med timingen siden de så ikke så ille ut da etter å ha stått inne i varmen en stund.

Slik ser de ut nå. Skal høre neste gang jeg er innom om det enda er normalt ;D Og ja vanndråpene er på innsiden av glasset og begge to er like ille.

2015 P85D

torav

Sitat fra: Muffinman på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:57
Synes det er en OK løsning jeg. Ved å sette inn 35W blir bilen slik den egentlig skulle vært levert, lyset blir tilstrekkelig og man sjenerer ingen. Nedsiden er naturligvis at det ikke er etter regelverket, men det er nok nesten umulig å oppdage.

Når det er sagt, de fleste familiebiler har hatt bedre lys enn TMS med 35W i 10 år nå.

Jeg skjønner 35W løsningen er bedre, men jeg mener det ikke er en god løsning at man må ty til mekking og montere ekstra utstyr som ikke er godkjent.

Ja min gamle BMW X3 2005 har fantastiske adaptive Xenonlys, det var en brå overgang til Tesla på det området. Heldigvis det eneste jeg savner :-)
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

lunitiks

Begynner å bevege seg OT men Cookies forslag om å levere bilen til ikke-obligatorisk/førtidig EU-godkj med dugg kan faktisk være grunnlag for en kronerulling. Ville vært en majestetisk bragd å tvinge Tesla til å skape en fiks på dette til alle "upon complaint"  8)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Du kan ikke ta flere kontroller etter det nye regelverket. Det kan derimot kan, og skal, i slike tilfeller er å kjøre til trafikkstasjonen og vise bilen der, da vil man få mangellapp hvis det ikke er ihht. regler.

Bjoris

Ja, det er andre tråder å snakke om ting som ikke fungerer.

Oppsummert igjen for å komme på topic:

- 4G (Epleskreller)
- Bedre ryggekamera (GSS)
- Oppgradert til HD kameraet for autopiloten (mj), ørlite uavklart denne også?
- Premium interiør nå med skinn iallefall i dørene, uavklart om det er endring på dahsborde også (Royce 1981)

Jeg har trålet litt på teslamotorsclub.com uten å finne så mye annet. Det var mye snakk om ny HW på Autopilot og nært forestående facelift der en stund, men ser ut til at de trådene har død ut...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

fonberg

Sitat fra: Muffinman på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:57
Synes det er en OK løsning jeg. Ved å sette inn 35W blir bilen slik den egentlig skulle vært levert, lyset blir tilstrekkelig og man sjenerer ingen. Nedsiden er naturligvis at det ikke er etter regelverket, men det er nok nesten umulig å oppdage.

Når det er sagt, de fleste familiebiler har hatt bedre lys enn TMS med 35W i 10 år nå.

Finnes det en DIY-beskrivelse av løsningen din? Evt. noen som kjenner til noen som er villig til å gjøre dette mot betaling?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman


Muffinman

Sitat fra: Muffinman på onsdag 24. februar 2016, klokken 13:01
Forholdsvis ny loaner i dag. Ser annerledes ut øverst på dørtrekkene enn på mine biler. Og definitivt ikke skinn på dash.
Har sett meg litt bedre rundt i denne bilen i dag, og det er samme greia på armlener i midten samt nedre del av dashbord (under trim``en). Kan godt være skinn for alt jeg vet. Virker litt tandert egentlig.

Muffinman

Sammenlignet min gamle P85 og P90D loaneren i dag. Kan nesten sverge på at sidevinduene på sistnevnte er tonet. Kan det stemme?

Epleskreller

Sitat fra: Muffinman på fredag 26. februar 2016, klokken 16:07
Sammenlignet min gamle P85 og P90D loaneren i dag. Kan nesten sverge på at sidevinduene på sistnevnte er tonet. Kan det stemme?

Spennende, har hatt 85 og 85D og montert solfilm på begge. Hvor mye antar du den var dimmet? Får ny 70D neste uke :-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Har ikke greie på toning, så jeg kan ikke vurdere. Men front og bakrute virker definitivt lysere, slik som sidevinduene gjør på P85``en når den står parkert ved siden. Må se nærmere etter på min egen 85D når jeg får den tilbake.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA