Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fjær fra vindusvisker hoppet ut. Noen som har en aftrekker i Oslo området?

Startet av erlanddf, lørdag 19. desember 2015, klokken 10:00

« forrige - neste »

TRM

Sitat fra: fonberg på onsdag 17. februar 2016, klokken 15:17
Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. februar 2016, klokken 15:05
Sitat fra: TRM på onsdag 17. februar 2016, klokken 14:04
Burde vært helt totalt unødvendig med VIN for å kjøpe ekstrautstyr! Det bidrar til at det tar lenger tid å kjøpe vindusviskere til bilen enn det tar å gjennomføre et huskjøp!
Poenget med VIN er at de får opp alt nødvendig for å lage en invoice, og eksakt hvilken modell du har.

Et teknologiselskap som Tesla burde vel ha systemer som gjorde det mulig for kundebehandlerne deres til å søke opp VIN basert på personnavn.
Mr Musk burde ta en prat med vennene sine i Google. De kan ett og annet om søk.

Forøvrig er nok krav om VIN bare en av mange ting som får enhver henvendelse til førstelinja til å bli en tidkrevende øvelse.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

BMW850

Sitat fra: TRM på onsdag 17. februar 2016, klokken 14:04
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 17. februar 2016, klokken 13:53
Sitat fra: Dag A. på onsdag 17. februar 2016, klokken 10:03
Sitat fra: TRM på fredag 13. november 2015, klokken 13:58
Helt enig! Tør ikke tenke på hvor mye tid og penger de hadde spart på et skikkelig system.

Bare det å handle tilbehør til bilen kan ta laaaang tid. Opplevde å bruke over en halvtime på å få kjøpt plastmatter i fjor sommer.

Mye knot med iPad Mini-løsninga de har. Ser sikkert fancy ut, men to ganger har de gitt den opp, og heller sendt faktura på mail.

Skulle innom for å kjøpe orginale vindusviskere til bilen.
Det var ikke så enkelt for da måtte jeg huske VIN nummeret.  Kunne ikke kjøpe vindusviskere uten VIN nummer for da visste de ikke hvilken bil de var skiftet på eller hvem de skulle sende faktura til  :o
og bilen min stod parkert langt unna i skikkelig drittvær.

For min del var jeg egentlig bare interessert i å få utlevert nye viskere, betale med kort og montere de på min bil.
Tesla skal vel sånn sett gi f... i hvilken bil det er.

Gikk på nærmeste Shell stasjon og fikk ekstra service.....

Ellers så har noen her inne tidligere anbefalt "Biltema viskere", men de gangene jeg har prøvd hos Biltema så finner de ingenting som passer på min bil og jeg kan ikke finne igjen den tråden.
Så hvis noen har info om Biltema viskerne eller en link til den tråden så hadde jeg satt stor pris på det.

Gå inn på din teslaapp , Der står vin
Burde vært helt totalt unødvendig med VIN for å kjøpe ekstrautstyr! Det bidrar til at det tar lenger tid å kjøpe vindusviskere til bilen enn det tar å gjennomføre et huskjøp!

Flisespikkeri! Er dette noe stort problem?!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Touring

Leser de ikke av nøkkelen som andre biler for å få status på bilen?

Spinner

Sitat fra: TRM på onsdag 17. februar 2016, klokken 14:04Burde vært helt totalt unødvendig med VIN for å kjøpe ekstrautstyr! Det bidrar til at det tar lenger tid å kjøpe vindusviskere til bilen enn det tar å gjennomføre et huskjøp!
Men får du kjøpt et hus uten å vite adressen? :P

Vet ikke om det er endret nå, men før kunne ikke Tesla ta betalt på servicesenteret, de hadde kun mulighet til å sende faktura. Og det mangler tydeligvis en kobling mellom eiers navn, reg. nr. og VIN nr. i systemet deres, her er det et åpenbart forbedringspotensiale. Kun hvis du har en avtale kan de søke opp navn har jeg inntrykk av, dropper du inn må du ha VIN nr. Men at dette er et stort problem er jeg uenig i.

dundun

Det som alltid har irritert meg er den jævla "sitt ned og og gå igjennom"-øvelsen man må sitte og vente på. Jeg har en time klokka åtte, da forventer jeg å være ute fem over åtte, ikke å måtte vente på å få "service" som er helt unødvendig og dønn kunstig. Jeg har allerede avtalt hva som skal gjøres. Gjør det.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Amoss

Apropos det med å oppgi VIN: Har forlengst erfart at uansett bilmerke/modell eller verkstedkjede så tar jeg alltid med vognkortet inn når jeg skal bestille service eller kjøpe deler. Sånn bortsett fra så simple/standarliserte ting som f.eks. vinduspussere da  :P
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

o.b.lix

Jeg husker aldri VIN, men regnr har alltid gått greit når jeg har henvendt meg til Tesla.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jazzwheel

Sitat fra: TRM på onsdag 17. februar 2016, klokken 14:04
Burde vært helt totalt unødvendig med VIN for å kjøpe ekstrautstyr! Det bidrar til at det tar lenger tid å kjøpe vindusviskere til bilen enn det tar å gjennomføre et huskjøp!

Det er som å kjøpe en skjøteledning på Lefdal. Du kommer ikke ut før du har gitt dem livshistorien din og navnet på nabobikkja. Jeg kjøpte gummimatter hos Tesla i fjor og brukte vel 25 minutter fordi det var trøbbel med datasystemet og betalingsløsning. Heldigvis er jeg glad i all kaffe, og kaffe har de jo i venterommet :)

jazzwheel

Sitat fra: kvasbo på onsdag 17. februar 2016, klokken 21:36
Jeg har allerede avtalt hva som skal gjøres. Gjør det.

Det er nok også en safety. Mitt inntrykk er at de ikke nødvendigvis har stålkontroll på hva som skal gjøres når de får inn en bil.

dundun

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 18. februar 2016, klokken 00:28
Det er nok også en safety. Mitt inntrykk er at de ikke nødvendigvis har stålkontroll på hva som skal gjøres når de får inn en bil.

Da er det det de må fikse.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

peik

Sitat fra: Amoss på onsdag 17. februar 2016, klokken 22:58
Apropos det med å oppgi VIN: Har forlengst erfart at uansett bilmerke/modell eller verkstedkjede så tar jeg alltid med vognkortet inn når jeg skal bestille service eller kjøpe deler. Sånn bortsett fra så simple/standarliserte ting som f.eks. vinduspussere da  :P
Min erfaring med fossilverkstedet er at det er nok å oppgi navn og bilmodell når man bestiller service. Km-stand, reg.nr. og annet finner de ut når bilen er der. En smule fleksibilitet må man kunne forvente. Hos Tesla har de ett merke og én bilmodell å forholde seg til...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

ctr46

Sitat fra: kjellsve på onsdag 17. februar 2016, klokken 12:13
Sitat fra: Dag A. på onsdag 17. februar 2016, klokken 10:03
Sitat fra: TRM på fredag 13. november 2015, klokken 13:58
Helt enig! Tør ikke tenke på hvor mye tid og penger de hadde spart på et skikkelig system.

Bare det å handle tilbehør til bilen kan ta laaaang tid. Opplevde å bruke over en halvtime på å få kjøpt plastmatter i fjor sommer.

Mye knot med iPad Mini-løsninga de har. Ser sikkert fancy ut, men to ganger har de gitt den opp, og heller sendt faktura på mail.


Ellers så har noen her inne tidligere anbefalt "Biltema viskere", men de gangene jeg har prøvd hos Biltema så finner de ingenting som passer på min bil og jeg kan ikke finne igjen den tråden.
Så hvis noen har info om Biltema viskerne eller en link til den tråden så hadde jeg satt stor pris på det.

Jeg fikk anbefalt Biltemaviskere, men de bråket mye og gjorde ikke skikkelig rent. Har ikke lyst til å bøye og vri på viskerarmene for å se om det kan jukses til. Fikk heller tak i Viskere fra Bosch (Samme som ble levert med bilen), og de er i en helt annen klasse. Svært gode.

Hvis du er medlem i Elbilforeningen så er det halv pris på viskere hos Riis Bilglass (også Bosch).

Hva kostet et sett med viskere hos Riis bilglass med elbilforeningen rabatten? Har selv Biltema sine viskere nå og syns de bråker mye... Gjør riktignok rent men.. :)
85D

kjellsve

Sitat fra: ctr46 på torsdag 18. februar 2016, klokken 10:00
Sitat fra: kjellsve på onsdag 17. februar 2016, klokken 12:13
Sitat fra: Dag A. på onsdag 17. februar 2016, klokken 10:03
Sitat fra: TRM på fredag 13. november 2015, klokken 13:58
Helt enig! Tør ikke tenke på hvor mye tid og penger de hadde spart på et skikkelig system.

Bare det å handle tilbehør til bilen kan ta laaaang tid. Opplevde å bruke over en halvtime på å få kjøpt plastmatter i fjor sommer.

Mye knot med iPad Mini-løsninga de har. Ser sikkert fancy ut, men to ganger har de gitt den opp, og heller sendt faktura på mail.


Ellers så har noen her inne tidligere anbefalt "Biltema viskere", men de gangene jeg har prøvd hos Biltema så finner de ingenting som passer på min bil og jeg kan ikke finne igjen den tråden.
Så hvis noen har info om Biltema viskerne eller en link til den tråden så hadde jeg satt stor pris på det.

Jeg fikk anbefalt Biltemaviskere, men de bråket mye og gjorde ikke skikkelig rent. Har ikke lyst til å bøye og vri på viskerarmene for å se om det kan jukses til. Fikk heller tak i Viskere fra Bosch (Samme som ble levert med bilen), og de er i en helt annen klasse. Svært gode.

Hvis du er medlem i Elbilforeningen så er det halv pris på viskere hos Riis Bilglass (også Bosch).

Hva kostet et sett med viskere hos Riis bilglass med elbilforeningen rabatten? Har selv Biltema sine viskere nå og syns de bråker mye... Gjør riktignok rent men.. :)

Ca. 300,- hvis jeg ikke husker feil. Det er billig for orginale Bosch.

TMS85D - juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA