Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer facelift og større rekkevidde

Startet av znaky85, lørdag 26. mars 2016, klokken 11:18

« forrige - neste »

KjellG

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 23. februar 2016, klokken 22:17
Vernet står i ladestasjonen. Bare huseier vet hva som står i skapet. Noen ganger står det ingen vern der i det hele tatt. ;)

I andre fora leser jeg at en jfb klasse B ikke kan stå etter en klasse A. Dersom vernet er innebygget i ladestasjonen, hva kreves da av ombygning i skap og kabling?

Griffel

#16
I et nytt fast opplegg er det i prinsipp galt å koble en jordfeilbryter type B etter en type A. Har en derimot en ladestasjon som kobles til nettet via  stikkontakt er dette per definisjon lademodus 2, og dermed et krav om innebygget jordfeilbryter minst type A.
Selv om type A er minstekrav vil en Type B gi større sikkerhet enn en type A, uavhengig av hva som sitter i sikringsskapet fra før.
Type B blir ganske sikkert et krav til mode 2 trefase-ladestasjoner slik det nå er for mode 3 i EU.

(Det finnes også ladestasjoner som går ut over kravet til typeB)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA