Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Positiv bi-effekt av å bli EL-bil eier

Startet av PionerThink, lørdag 09. april 2016, klokken 06:56

« forrige - neste »

PionerThink

Har en Think 2001-Modell av USA-type som trenger en ny kjærlig eier. Hadde tanker om å utføre vedlikeholdslading og vannpåfylling selv, men ser at tiden ikke strekker til. Ny eier må derfor kunne få utført dette om ikke lenge. Bilen har fått ny-overhalt bakaksling i Danmark sommeren 2014, ny bremsewire og bremseskiver til EU-kontrollen i 2015(godkjent Aug.2015). Batteripakken er muligens original og har fungert greit, men jeg tror kanskje den bør sjekkes av kyndige siden den trekker litt mye strøm når den står parkert.
Har stående 3 ekstra batterier som følger med, samt noen smådeler da jeg har skiftet en vifte på radiator og lader. Er kjørbar, men har bare gitt den litt lading de siste månedene for å "holde liv i den". Har ikke noen formening av pris, så vennligst gi bud! Send PM eller mail hvis du er interessert eller ønsker svar på noe!
Mvh Arild V. Jørgensen
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

PionerThink

Nå ladet jeg bilen opp i går og tok en kjøretur for å fylle luft i dekkene, samt "timme" batteriene litt. Ett eller annet skjedde på veien og jeg mistet all framdrift, samt at PakTrak overvåkeren gikk i sort. Stoppet og prøvde å vente litt, og da kom PakTrak'eren tilbake, men viste redusert spenning(38,5V). Er redd en eller flere celler har tatt kvelden.
Er det noen som er interessert i å kjøpe den som delebil så vennligst ta kontakt.
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Elmo

Når PakTrak viser så lite som så er det vel bus'en mellom to remoter som er falt av/røket.  Vet ikke hvor mange remote'r du bruker på Think (jeg har PSA) men 38,5v tyder vel på at du bare ser 1 remote med 6 batterier. Men det kan du sjekke ved å bla gjennom menyene - du ser vel av A tenker jeg.

Men at det skjedde samtidig med at du mistet all framdrift tyder vel på at du har noe batteriproblem ja.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA