Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som vil bytte fullspekket S85 mot Performance?

Startet av BmwTesla, torsdag 21. november 2013, klokken 10:08

« forrige - neste »

blue85

Noen som vet hvor en kan hente strøm til denne på en sikker måte som ikke risikerer å tappe 12v batteriet? Nosecone?

valvolainen

Legg opp en sikret ledning rett fra batteriet nedi frunken.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

cra

Ehh... Du kan ikke ta strøm fra 12V batteriet uten å risikere å tappe det.  ;)  Hvis du er bekymret for at duppeditten skal tømme batteriet når den ikke er i bruk legger du inn en bryter, evt. kobler det til et uttak som er av når bilen er av, typisk "sigarettenneren". (Vet ikke om denne er strømløs når bilen er av på Tesla?)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Talvern

Hei.

Går utifra at den trekker minimalt med strøm, så en slik dings så dette burde kunne holde liv i den over lengre tid?

http://dx.com/p/xy-s500-5v-20000mah-li-ion-battery-power-bank-for-iphone-ipad-mobile-phone-mp3-more-black-251216

Lades opp kun når du kjører eller hjemme før avreise.. :)

Jeg bruker GPS sporing på mine bobiler, og de trekker minimalt med strøm.

Tommy
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

blue85

Bruker ikke mye strøm så det er vel ikke stor sannsynlighet for at denne alene kan tappe batteriet. Greien er vel heller at dette blir et "fremmedelement" som bilen ikke registrerer og hvem vet hva bilen finner på å gjøre da... dersom strøm tas fra "sigarettenner" blir uttaket overvåket og alt vil funke optimalt. Men vil ikke ha dingsen liggende i kupeen, heller. På bmwen hentet jeg strøm fra "starthjelpspluss" i motorrommet med jording til gods. Håpet egentlig å kunne hente på samme måte fra kontaktene i nosecone, men er det risikofritt? Forsøkte å få et svar hos Tesla, men... Det er tydelig at det ligger ordre fra høyeste hold om at INGEN roter med 12v.

Concept_d

Sitat fra: blue85 på torsdag 14. november 2013, klokken 11:37
Bruker ikke mye strøm så det er vel ikke stor sannsynlighet for at denne alene kan tappe batteriet. Greien er vel heller at dette blir et "fremmedelement" som bilen ikke registrerer og hvem vet hva bilen finner på å gjøre da... dersom strøm tas fra "sigarettenner" blir uttaket overvåket og alt vil funke optimalt. Men vil ikke ha dingsen liggende i kupeen, heller. På bmwen hentet jeg strøm fra "starthjelpspluss" i motorrommet med jording til gods. Håpet egentlig å kunne hente på samme måte fra kontaktene i nosecone, men er det risikofritt? Forsøkte å få et svar hos Tesla, men... Det er tydelig at det ligger ordre fra høyeste hold om at INGEN roter med 12v.

Tar opp denne tråden igjen, fant du noen løsning på monteringen av abaxen?
Er i samme situasjon nå, og vil nødig tappe noe 12V batteri.

På E golfen koblet jeg den rett på 12V batteriet med jording til gods. Og hadde aldri noe problem der:)
Tesla Model S, Hvit 85 Kwh, Alt uten barneseter,
P#3286
Bestilt - 01/04-13
Finalized - 30/07-13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 18/02
Din Model S er i transitt fra fabrikken. 22/02
Levering begynnelsen av april 2014

Trustno1

tapping av 12v batteriet er uproblematisk. For det første bruker en slik enhet sannsynligvis så lite strøm at det tar flere dager før du hadde tappet det, og for det andre så blir 12v batteriet automatisk ladet av hovedbatteriet når det begynner å få lite strøm.

Jeg har montert ett dashcam som står på 24/7 i bilen, og har nå hatt dette i mange måneder uten problemer. Tipper Abaxen havner i samme kategori.

For å sette det hele i perspektiv:
en slik enhet tipper jeg trekker maks 10w (antageligvis mindre). Et slik strømtrekk kan stå på konstant nesten ett år før hovedbatteriet er tomt.

Mippen

Jeg har hentet strøm til kamera fra OBD2 kontakten til bilen. Den brukes ikke til noe annet da all diagnose går via "luften" og ikke gjennom vanlig OBD" kontakt. Er constant 12V strøm der. Tapper ikke batteriet mitt.
Fremtiden er elektrisk.

Concept_d

supert, den trekker nok svert lite strøm ja så det bør gå helt fint. Men er det greier trekke vei til nosecone eller inn i bilen til OBD kontakten.





Tesla Model S, Hvit 85 Kwh, Alt uten barneseter,
P#3286
Bestilt - 01/04-13
Finalized - 30/07-13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 18/02
Din Model S er i transitt fra fabrikken. 22/02
Levering begynnelsen av april 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA