Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BMW i3 50% lengre rekkevidde på 2017 modell

Startet av ElRune, tirsdag 02. februar 2016, klokken 18:27

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: evole på lørdag 16. januar 2016, klokken 22:51
En batterikapasitet mellom 40 og 50 kWh er det jeg håper på, og en pris ned mot en Leaf. Det ser dessverre ikke ut til at detaljene om elbilen blir kjent før i mars.

Sant, men så lenge rekkevidden ikke blir på noe i nærheten av 200 miles, som det ble sagt i sitatet, så blir det nok for kort rekkevidde for meg :/ Men den kan vel fortsatt bli en av de lengstrekkende kortrekkevidde bilene da... Hadde, som deg, håpet på en pris ned mot en Leaf og i det minste i nærheten av 30/32 mils rekkevidde.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

OlavEmil

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 16. januar 2016, klokken 14:06
Sitat fra: OlavEmil på lørdag 16. januar 2016, klokken 09:10
Det er (visstnok) ulike typer batteri i ladbare og ikkje ladbare hybridar.
Batteria i ladbare er seigare, dei tek dermed til seg straum saktare, men held lengre.

Såvidt jeg har forstått, varer batteriene i ikke ladbare Toyota og Lexus ut levetiden til bilen.
Det samme gjør antakelig batteriene i både ladbare hybrider og rene BEVs.
(Og regkjeden i mange ICEs i motsetning til regreima.)

I alle fall for det store flertallet med årlige kjørelengder på 10 til 20 K km.

Vi snakkar altså ikkje her om levetida til batteriet, men kor langt ein kan køyre med dei.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA