Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S ruster... Hvor lang (aluminiums)korrosjonsgaranti har vi på bilen ?

Startet av sjurmr, mandag 18. april 2016, klokken 11:46

« forrige - neste »

sjurmr

Min EU-importerte Leaf har kjørt 18000km (14000 i Norge) og stort sett vært ladet hjemme med "kladden". Vanligvis lader den til 100% på 10-12 timer, men et par ganger har det tatt mye lenger tid. I natt har den ladet fra 18% til 61% på rundt 12 timer. Rundt 20% klarte den bare 2% i timen så det ut som. Det er ikke spesielt kaldt, et par minus i går kveld og et par pluss i morgentimene. Noen som har hatt tilsvarende problem?

Fallskjerm

Høres ut som du har varmgang i støpselet på ladekabelen din. På min norske leaf fra 2014 er det temperatur føler i støpselet (som skal koples i veggen) og skrur ned ladesteømmen betydelig, hvis det blir for varmt.

Råder deg til å sjekke kontakten din og eventuelt bytte denne ut med f. Eks cee kontakt
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

sjurmr

Merket ikke noe på støpselet når jeg plugget den ut, men kan jo være noe å sjekke.

AppleKnocker

På min bil har jeg nå et termostatproblem som gjør at viften i motorrommet starter for fullt når jeg kobler til strøm. Det gir vesentlig lenger ladetid. Har du merket noe slikt?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

nr1rayner

Kan være du har fått jordingsfeil også..
Har vært borti det på min, blått lys i bilen blinket som normalt, men det gjorde ikke kladden. Dvs den lyste normalt til å begynne med, men så kom en klikkelyd titt og ofte og det oransje lyset (tror jeg) gikk av og på igjen. Med ca 10 timer som jeg trodde var lading gikk jeg fra ca 10% til ca 9%...  ;)

I mitt tilfelle var det tydeligvis ikke en konstant jordfeil, er det noe slikt i ditt tilfelle kan det være f.eks. kjøleskap, fryser e.l. som begynner å tulle.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA