Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer facelift og større rekkevidde

Startet av Joh Kobbe, torsdag 07. april 2016, klokken 20:38

« forrige - neste »

Joh Kobbe

Fint at de to store har bestemt seg, andre sentra og steder for mulige ladepunkt må bare følge på. Om Plug In Hybrid blir en historisk mellomting, så er det faktisk et svar på utfordringen mens man leter etter ren el. Skal en PHEV være fornuftig i forhold til miljø, så har den faktisk grunnet manglende rekkevidde større behov for tilgang til ladeplasser. Jeg linker til han som opprettet en liste over alle ladepunkt og sentra i Norge som ønsker kunder med PHEV velkomne.Fyll gjerne på listen ved å sjekke rundt der du bor, alle påfyllinger hjelper oss pi-hybride å kjøre mest mulig ren el  :) ; https://docs.google.com/spreadsheets/d/1zedNc0HViooVu0-peTxjYsvJiZHZnaNF19stS0YARfg/edit#gid=1649832057
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

tutti

Rare greier det med hybrider. Jeg ser aldri at de lader dersom det er langt til inngangsdørene.

Joh Kobbe

#2
Sitat fra: tutti på tirsdag 23. februar 2016, klokken 10:49
Rare greier det med hybrider. Jeg ser aldri at de lader dersom det er langt til inngangsdørene.

Det er ikke sikkert de vet at de er velkomne til å lade på flere og flere kjøpesentra og ladepunkt rundt omkring i Norge. Men, det finnes dessverre de som hører "oldtiden" til og bøtelegger pi-hybrider på ladeplasser :-( . Disse, som ikke ønsker kunder med plug in hybrider velkomne er det derfor viktig å få oversikt over.
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

TB

La merke til ein variant. Ein Audi A3 e-tron stod parkert på plass merka med "ladbar kjøretøy", uten ladekabelen kobla til. Men, ladeluka var åpen - sannsynligvis for at p-vakt skulle sjå bilen er ladbar, og ikkje bøtlegge den. Det var ikkje ein kommunal plass.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

jkirkebo

Sitat fra: TB på tirsdag 23. februar 2016, klokken 21:13
La merke til ein variant. Ein Audi A3 e-tron stod parkert på plass merka med "ladbar kjøretøy", uten ladekabelen kobla til. Men, ladeluka var åpen - sannsynligvis for at p-vakt skulle sjå bilen er ladbar, og ikkje bøtlegge den. Det var ikkje ein kommunal plass.

Hmm. Jeg ser stadig en motsatt variant et sted jeg parkerer ofte. En Prius Plug-in som står på plassen ved siden av ladeplass, men med ladekabelen strukket bort til ladestolpen på ladeplassen ved siden av og plugget i. Samt en notis festet på ladekabelen om at den som trenger ladeplassen kan plugge ut hybriden, men vennligst sett inn igjen ledningen når man drar. En kreativ og helt ok løsning ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tutti

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 24. februar 2016, klokken 05:15
Hmm. Jeg ser stadig en motsatt variant et sted jeg parkerer ofte. En Prius Plug-in som står på plassen ved siden av ladeplass, men med ladekabelen strukket bort til ladestolpen på ladeplassen ved siden av og plugget i. Samt en notis festet på ladekabelen om at den som trenger ladeplassen kan plugge ut hybriden, men vennligst sett inn igjen ledningen når man drar. En kreativ og helt ok løsning ;)
Dette er en glimrende løsning!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA