Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hyundai Ioniq - en flopp allerede før lansering ?

Startet av opelgt, tirsdag 29. mars 2016, klokken 12:55

« forrige - neste »

opelgt

Kanskje vi kan samle leafer som er kjørt over 100" her,og dele erfaringer.
Det vil jo være en god pekepinn til andre leafer på hva som kommer eller kan komme av feil og erfaringer.

Har selv en 2012,norsk,ikke drosjekjørt,med ca 110" på telleren nå, knirker litt i stabstagforinger,skiftet bremseklosser og skiver. Litt trege vindusheiser ,ellers ingen ting. Har alle batteribarer ennå. Upraktisk farge på interiør,men meget slitesterkt.

Powerflux

Apropos trege vindusheiser....dette trikset gjorde underverker på min :)
Ikke bry dere om at karen på filmen virker litt kokos..

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

eivisa

2011.mod passert 119000km. Alt ok. Alle barer fortsatt. Soc rundt 90%. 8)
Skiftet bremsekalipper foran ene siden. Skulle kjøpe hos nissan, men det var opptil 2mnd. ventetid på calipper.
Fantes ingen i europa. Kjøpte hos bilopphugger og skiftet selv...
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

opelgt

Er vi ikke flere som har passert 100" km da.....

leafnor

Leaf 2012/Aug 160.000 km

kjekk

#5
Litt over 113.000 her.

lifern

Passerte 100 000 km i dag.
Ny november 2013.
SVART EUROLEAF 2013

kjbu

Sitat fra: eivisa på onsdag 10. februar 2016, klokken 20:10
2011.mod passert 119000km. Alt ok. Alle barer fortsatt. Soc rundt 90%. 8)
Skiftet bremsekalipper foran ene siden. Skulle kjøpe hos nissan, men det var opptil 2mnd. ventetid på calipper.
Fantes ingen i europa. Kjøpte hos bilopphugger og skiftet selv...

Syns det er veldig tidlig å måtte bytte bremsekaliper på en 4-5 år gammel bil
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Bondeknøl

Sitat fra: kjbu på mandag 23. mai 2016, klokken 16:31
Sitat fra: eivisa på onsdag 10. februar 2016, klokken 20:10
2011.mod passert 119000km. Alt ok. Alle barer fortsatt. Soc rundt 90%. 8)
Skiftet bremsekalipper foran ene siden. Skulle kjøpe hos nissan, men det var opptil 2mnd. ventetid på calipper.
Fantes ingen i europa. Kjøpte hos bilopphugger og skiftet selv...

Syns det er veldig tidlig å måtte bytte bremsekaliper på en 4-5 år gammel bil
Jeg måtte bytte etter ca tre år på min dieseldrevne varebil. Ble tatt på garantien. 4-5år er litt tidlig ja, men ikke uvanlig.

Smasher

Sitat fra: kjbu på mandag 23. mai 2016, klokken 16:31
Sitat fra: eivisa på onsdag 10. februar 2016, klokken 20:10
2011.mod passert 119000km. Alt ok. Alle barer fortsatt. Soc rundt 90%. 8)
Skiftet bremsekalipper foran ene siden. Skulle kjøpe hos nissan, men det var opptil 2mnd. ventetid på calipper.
Fantes ingen i europa. Kjøpte hos bilopphugger og skiftet selv...

Syns det er veldig tidlig å måtte bytte bremsekaliper på en 4-5 år gammel bil

Dette blir bare mer og mer vanlig dessverre siden bilene vår svømmer i salt 6 mnd i året.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA