Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Feil på UMC?

Startet av RuneW, lørdag 20. februar 2016, klokken 18:39

« forrige - neste »

RuneW

Hva er det som skjer her? Selv om han har kommet i skade for å låse bilen (vet ikke om det er det som skjer) så skal vel dørene gå opp hvis han har nøkkelen i lomma?



Og så er den følsom for hvor på det lange "håndtaket" man trykker. Dette er inne i en garasje - ikke ute i regn/snø...

Skulle ønske Tesla roter seg litt mindre bort i fancy tull og kunne konsentrere kreftene på å få kontroll over produksjonskvaliteten. For meg ser det ut som det går litt feil vei.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

petersv

Vet ikke helt hva du sikter til her, men det er innlysende at i videoen så reagerer ikke dørene siden de er i en tilstand der de ikke skal gjøre det (kan skyldes mange forskjellige grunner, nøkkel utenfor rekkevidde etc.) noe som er helt korrekt oppførsel?

Dette har ingenting med automatiske dører å gjøre, ev. problem er jo da rekkevidden på nøkkelen, mobil i samme lomme etc.

Om det er for fancy og derfor vil føre til mindre stabilitet er en helt annen diskusjon, som ikke har noe med denne videoen å gjøre iallfall.

satheesh.net

Det der er by design. På TMS er dørhåndtakene touchsensitive. Det er IKKE disse. Når/hvis man er vant til dette fra før er det (veldig) uvant å fysisk trykke inn.

Jeg ser det er flere som gjør denne "tabben" og tror døren skal åpne seg. Så må de bort å trykke et par ganger til, gjerne med mer kraft, før dørene reagerer. Det er derfor lett å tro at de er dårlige eller at noe er galt, men i realiteten så må man trykke hardt på midten av dørhåndtaket.

Dette blir bare spekulasjoner fra min side, men jeg tror de har gjort det slik for at ikke folk skal bare komme "borti" dørhåndtakene og at døra da åpner seg. Siden det ikke er et fysisk håndtak man må dra ut, hadde det vært lite praktisk at de plutselig åpnet seg. (Tenk bilvask f.eks.)

Øyvind.h

Hmmm. Kan bli interessant å spyle på håndtaket med høytrykksspyler :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 13. januar 2016, klokken 19:25
Hmmm. Kan bli interessant å spyle på håndtaket med høytrykksspyler :)

Hehe... ;)
Forresten, uten at jeg prøvde en høytrykksspyler, kan det jo være den er touchsensitiv i tillegg til at man må trykke litt hardt. ::)

Salvesen

Bilen stenger jo ned, den gjør nok ingenting så lenge den er i nedstengnings modus. Så når denne loopen er over og han igjen trykker starter bilen opp og døren åpner. Ser helt normalt ut for meg egentlig, bare litt rot fra hans side i og med at han låste bilen.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

SurSnasen

Sitat fra: Salvesen på fredag 29. januar 2016, klokken 23:25
Bilen stenger jo ned, den gjør nok ingenting så lenge den er i nedstengnings modus. Så når denne loopen er over og han igjen trykker starter bilen opp og døren åpner. Ser helt normalt ut for meg egentlig, bare litt rot fra hans side i og med at han låste bilen.

Tja, det er jo litt klønete at man må vente i mange sekunder før man kan få åpnet bilen igjen. Ser sånn passe dumt ut når man står der på en parkeringsplass og venter, og venter, og venter mens bilen skal gjøre sine starte-/lukkerutiner eller whatever. Man forventer at bilen kan åpnes umiddelbart uansett situasjon.

Salvesen

Sitat fra: StianSalG på lørdag 30. januar 2016, klokken 07:31
Sitat fra: Salvesen på fredag 29. januar 2016, klokken 23:25
Bilen stenger jo ned, den gjør nok ingenting så lenge den er i nedstengnings modus. Så når denne loopen er over og han igjen trykker starter bilen opp og døren åpner. Ser helt normalt ut for meg egentlig, bare litt rot fra hans side i og med at han låste bilen.

Tja, det er jo litt klønete at man må vente i mange sekunder før man kan få åpnet bilen igjen. Ser sånn passe dumt ut når man står der på en parkeringsplass og venter, og venter, og venter mens bilen skal gjøre sine starte-/lukkerutiner eller whatever. Man forventer at bilen kan åpnes umiddelbart uansett situasjon.

Prøv å steng ned dataen men så angrer du og vill gå på elbilforum.no....
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

SurSnasen

Sitat fra: Salvesen på lørdag 30. januar 2016, klokken 10:18
Prøv å steng ned dataen men så angrer du og vill gå på elbilforum.no....

Hva i all verden har data med dette å gjøre? Jada, plenty med datamaskiner i en Model S (og egentlig hvilken som helst annen bil). Men det skal jo ikke på noen som helst måte forhindre oss fra å kunne åpne dørene på bilen...

Eller venter du med å komme inn i huset til datamaskinen der inne har fått bootet?

mrydningen

Hvor sterk er motoren som åpner og hvor drar man i døren hvis pakningen er frosset slik at døren ikke går opp?
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

pwb

Sitat fra: mrydningen på søndag 31. januar 2016, klokken 01:06
Hvor sterk er motoren som åpner og hvor drar man i døren hvis pakningen er frosset slik at døren ikke går opp?

Ikke noe problem, da setter man på forvarming og går inn og venter en time eller to.

Busa

Sitat fra: Salvesen på lørdag 30. januar 2016, klokken 10:18
Sitat fra: StianSalG på lørdag 30. januar 2016, klokken 07:31
Sitat fra: Salvesen på fredag 29. januar 2016, klokken 23:25
Bilen stenger jo ned, den gjør nok ingenting så lenge den er i nedstengnings modus. Så når denne loopen er over og han igjen trykker starter bilen opp og døren åpner. Ser helt normalt ut for meg egentlig, bare litt rot fra hans side i og med at han låste bilen.

Tja, det er jo litt klønete at man må vente i mange sekunder før man kan få åpnet bilen igjen. Ser sånn passe dumt ut når man står der på en parkeringsplass og venter, og venter, og venter mens bilen skal gjøre sine starte-/lukkerutiner eller whatever. Man forventer at bilen kan åpnes umiddelbart uansett situasjon.

Prøv å steng ned dataen men så angrer du og vill gå på elbilforum.no....

Det er vel det som er grunnen til at vi benytter nettbrett eller telefonen der det er mulig
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

Salvesen

#12
Sitat fra: StianSalG på lørdag 30. januar 2016, klokken 12:11
Sitat fra: Salvesen på lørdag 30. januar 2016, klokken 10:18
Prøv å steng ned dataen men så angrer du og vill gå på elbilforum.no....

Hva i all verden har data med dette å gjøre? Jada, plenty med datamaskiner i en Model S (og egentlig hvilken som helst annen bil). Men det skal jo ikke på noen som helst måte forhindre oss fra å kunne åpne dørene på bilen...

Eller venter du med å komme inn i huset til datamaskinen der inne har fått bootet?

Nå er det vell ikke normal kutyme å ligge å låse bilen og åpne den igjen hele tiden? Å stoppe nedstengningsprosesser er dårlig butikk, iallefall når dette er ett ikke problem. Bare til å droppe å låse bilen rett før du skal åpne den.. Har ikke testet på S enda hvordan dette fungerer der. Skal sjekke nå.

Samme greia, etter at håndtakene er flush med dørene går det en liten tid før de spretter ut igjen. Må også trykke opp til flere ganger. Så det er nok samme nedstengningen som skjer på begge bilene. Klart de kan vente en 5 sekunder før de kjører ned bilen, men jeg ser ikke helt poenget. Hvor ofte er dette ett problem liksom?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Salvesen

Sitat fra: Busa på søndag 31. januar 2016, klokken 10:48
Sitat fra: Salvesen på lørdag 30. januar 2016, klokken 10:18
Sitat fra: StianSalG på lørdag 30. januar 2016, klokken 07:31
Sitat fra: Salvesen på fredag 29. januar 2016, klokken 23:25
Bilen stenger jo ned, den gjør nok ingenting så lenge den er i nedstengnings modus. Så når denne loopen er over og han igjen trykker starter bilen opp og døren åpner. Ser helt normalt ut for meg egentlig, bare litt rot fra hans side i og med at han låste bilen.

Tja, det er jo litt klønete at man må vente i mange sekunder før man kan få åpnet bilen igjen. Ser sånn passe dumt ut når man står der på en parkeringsplass og venter, og venter, og venter mens bilen skal gjøre sine starte-/lukkerutiner eller whatever. Man forventer at bilen kan åpnes umiddelbart uansett situasjon.

Prøv å steng ned dataen men så angrer du og vill gå på elbilforum.no....

Det er vel det som er grunnen til at vi benytter nettbrett eller telefonen der det er mulig

Samme om en stenger disse ned, en kan jo bare la bilen stå ulåst også så er den klar hele tiden :) Evt kan en kjøre bilen mens den er låst, men dette vill jo dra unødig strøm. Næ tviler på at dette er ett stort problem :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA