Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "During" i motorrommet

Startet av elektrolux, onsdag 11. august 2010, klokken 15:25

« forrige - neste »

elektrolux

En bekjent skulle på ferie, og syntes det var en fin anledning til å levere P106'en til vannservice.

Problemet er bare at gjeldende verksted er kjent for å bruke initiallading før vannfylling, til tross for forsøk fra undertegnete på å forklare farene med dette.

Det vites ikke hva ladetilstanden var før vannservicen, men nå står bilen der fullt oppladet og venter på at eieren skal komme hjem og hente den.

Det eneste som mangler nå er at eieren tester rekkevidden på bilen når han omsider kommer hjem fra ferie., :'(

Til alle som leser dette:

Lad bilen før bruk, ikke etter bruk, og ved tvil om verkstedenes prosedyrer for vannservice; lever bilen med minimal ladetilstand, bare i tilfelle de bruker initiallading før vannfylling. Etter vannservice har faktisk enkelte PSA automatisk utligningslading. Uansett bør ikke bilen kjøres stort lenger ned enn 40-50%, og så settes på full opplading for å få ballansert cellene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Hadde et slikt tilfelle mens jeg var på Elbil Norge (mens de servet Th!nk). Det er ikke vanskeligere enn at vannservicen tas dagen før kunden kommer tilbake.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Skumle greie dette.
Dette viser hvor viktig det er at de nyeste elbil er idiot sikker og service folk har minst mulig med batterier å gjøre.

For de som ikke vet : selvutlading av batteripakke er ikke registrert av bilens systemer og energimåler vil viser feil når bilen har fått kraftig overlading og ikke kjøres ned etterpå.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA