Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde 30 kWh Leaf

Startet av Gordon Gekko, mandag 07. mars 2016, klokken 10:21

« forrige - neste »

Gordon Gekko

I kveld kjørte jeg fra Gol (SC) og til Bærum.
Når jeg kom hjem viste den øverste trip-telleren et forbruk på 204Wh/km, mens den nederste (Since last charge) viste 188Wh/km - og totalt forbruk 30,8kWh. Begge hadde samme kjørte km (164,2)

Noen som har opplevd det samme evt. kan forklare hva som har skjedd?





mogu

Ja, denne har jeg også lagt merke til! Utrolig irriterende, hvem av de skal jeg liksom kunne stole på?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

christian1986

Det står jo egentlig der... Den nede er siden sist lading, den over tar utgangspunkt i grafen fra den store skjermen. Altså da snittet fra de siste 10, 25 eller 50 km.

mj

Dette er en bug som kom med 7.0. Håpte de hadde fikset til 7.1 men det har de ikke.
Hvis man følger med så vil man kunne se at det kan veksle mellom hvilken som har høyest forbruk og lengst km.
I tillegg så stopper de å telle km innimellom.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

HelectriC

den ene måler forbruk kun over kjørt strekning, den andre inkluderer også forvarming?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Sjøhyene

#5
Den ene viser forbruk siden forrige lading, den andre viser forbruk siden kl 19:50.
At de to viser forskjellig er ikke så rart, men hvis du stoppet å ladet nøyaktig 19:50 derimot ja da er det rart.
Det som jo virker sannsynlig her er at du har satt deg inn i bilen en 10/15min før den var ferdig, og at du deretter forlot Gol litt over kl.20 f.eks.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Gordon Gekko

Bare for å klargjøre; jeg ladet frem til 19:50. Deretter kjørte jeg uten stopp av noe slag rett hjem.
Frem til Sundvolden viste de to tripp-tellerne nøyaktig samme forbruk. Jeg studerte ikke disse så nøye oppover bakkene til Sollihøgda da jeg hadde noen forbikjøringer å hanskes med.   8)  Imidlertid så jeg på dem igjen på vei ned mot Skui og da var det ikke samsvar.
På meg virker det som en bug, men vil gjerne vite om noen har alternative forklaringer.

petersv


Tuxedo

Sitat fra: petersv på mandag 25. januar 2016, klokken 17:52
Svaret står jo i 3. post over her...?
Det stemmer jo ikke helt det heller - hvis man ser på grafen til venstre i bildet, så viser den 210 på siste 50 km.  Så vi har faktisk tre forskjellige tall på dette bildet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

petersv

Stemmer, merkelig, dere får sende en bugreport til tesla fra bilen :)

jazzwheel

Hadde vært fint om Tesla kom med en fjerde viser som ga oss gjennomsnittet av de tre andre målerne.

mj

Når last charge og trip starter likt så skal de følge hverandre. De gjør det ofte men ikke alltid. Spesielt på mellomlange turer begynner de  å surre. På lengre turer så henter de seg ofte inn igjen og viser likt.

Virker som om noen her inne tror vi er helt tullete men den gang ei. Det er BILEN !!!!!!!!!!!!
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA