Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: VAG vil satse på sitt eget ccs 150 kw "superlader" nettverk og store batteri

Startet av psyfoon, onsdag 16. desember 2015, klokken 23:14

« forrige - neste »

Lucas Hofman

Sender min C-zero til tectylbehandling hos Kjell Hall på Rud (Bærum). Det koster kr. 5000 og skal etterbehandles etter 5 år. Hos Oslo antirust (Fluid film) koster det kr. 2400 og skal etterbehandler hver 1,5 år.

Det virker som tectylbehandling er rimeligere i lenger. I kanalene og hullrom brukes også olje, men man regngjør skikkelig på undersiden, la det tørke og sprøyte en tykk og seig lag på de delene som er utsatt for steinsprut. De må ha derfor bilen i 2 dager.

Jeg ble ikke så begeistret da han på Oslo antirust fortalte at de ikke vasker undersiden men bare blåser bort mukk og salt hvor de kommer til med trykkluft og så legger på oljen.

Stjerneglis

Hvis Zeroen din er splitter ny - bruk Tectyl
Hvis den er vært gjennom sin første vinter - Kjør Fluidfilm
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Skrotenisse

Fasinerende lesing og mye tanker rundt om.

Jeg er flink til å vaske min, også under (bruker underspyling). Ikke behandlet med olje/tectyl og er rustfri.. Men så er jeg en sånn detailer.. En gnukker så :P
Kan skru, så om dere trenger hjelp med understell eller annet så ikke nøl med å sende en PM.

Mr.Zero

Sitat fra: Skrotenisse på tirsdag 26. januar 2016, klokken 09:42
Fasinerende lesing og mye tanker rundt om.

Jeg er flink til å vaske min, også under (bruker underspyling). Ikke behandlet med olje/tectyl og er rustfri.. Men så er jeg en sånn detailer.. En gnukker så :P

Klart det - kjører du rundt i gågata i Røros, ruster det ikke... >:( Kjører du derimot daglig på saltede veier, ja da ruster trillingenes understell så det holder - dog bare overflaterust. Selv midtsommer i tørt vær ruster det..! Min bil går fast i saltsuppa og vaskes 2-4 ganger i uka. Over og under. Nå sprayer jeg over understellsdelene med hammerite sort rustlakk høst og vår - og det holder rimelig bra rusta på avstand. Likevel ser jeg at det i kriker og kroker blir litt brunt, men det får jeg nok leve med. Det er ingen utstillingsbil hvor understellet skal skinne like mye som en swissvax-behandlet lakk. 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

psyfoon

I instruksjonsboka til i-miev står det at rustbehandling anbefales/bør gjøres. Likevel sa selger at dette ikke var nødvendig. Alle andre biler Mitsubishi selger leveres ferdig understellsbehandlet, også Space Star som jo er billigere enn i-miev. Synes dette er dårlig, tror jeg skal sende en mail til Mitsubishi om forklaring.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Stjerneglis

2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA