Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf 2016 Navi og Forvarming

Startet av Mavsemums, fredag 11. mars 2016, klokken 13:01

« forrige - neste »

Mavsemums

Hei. Jeg så litt på hjemmesiden til VW i England, der man kan bygge sin egen bil for bestilling var det valg for oppvarmet ratt. Er dette noe VW har men har valgt å ikke ha på norske modeller? Jeg fatter egentlig ikke at dette ikke finnes i Norge om det er sant.

Noen som ellers vet om det blir noen endringer i 2017 utgaven som kommer på veiene denne sommeren? Ikke lenge til men virker som om batteriutvidelsen skjer først neste kalenderår.

thomanie

Den muligheten eksisterte på vw.co.uk for ca 2 år siden også, da vi bestilte vår. Spurte selgeren om det da, og fikk til svar at det måtte være en feil, for det var ikke mulig - og så dro det for mye strøm ??? Nuhvel...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

elektro

Dette tror jeg er en feil, det har vært diskutert her før, sånn som thomanie sier. Men hvorfor det ikke er tilgjengelig, eller til og med standard, skjønner jeg ikke. Det er bedre batteriløsning i å ha varme i rompe og ratt enn å måtte øke temperaturen på kupékluften.

Spør i den internasjonale VW e-Golf gruppa på Facebook om det er noen UK eiere som har heated steering wheel.. :-)

På Passat kan man velge varme i ratt på alle modeller bortsett fra GTE! En stor feil og misforståelse mener jeg..  >:(
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

pwb

Sitat fra: thomanie på fredag 29. januar 2016, klokken 13:20
og så dro det for mye strøm ??? Nuhvel...

he he, er ikke mange watt i en rattvarmer. Utgjør sikkert 50meter kjørelengde.

TM

#4
Mener at rattvarme trekker opp mot 100W maks, men det er vel neppe mer enn 50W kontinuerlig. Det betyr vel at det kan spise opp 2-3 % rekkevidde, men det er det verd. Har man først hatt rattvarme i en bil, så er det vanskelig å venne seg av med  det ;)  Leaf og Soul har det som standard. Da er det vanskelig å forstå at det ikke er mulig å få som tilvalg til e-golf og i3  :(

gte-bjørn

Fra Golf-prislisten jeg lastet ned i oktober og som gjelder alle Golf unntatt e-Golf, så ser det ut som oppvarmet ratt heller ikke finnes for GTE, GTI eller GTD.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA