Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S90D og degradering/rekkeviddetap

Startet av PhevVest, onsdag 02. mars 2016, klokken 22:29

« forrige - neste »

PhevVest

I morges hadde ikke forvarmingen slått seg på - aner ikke hvorfor.
Tidsinnstillingen var riktig, bilen stod til lading og batteriet var fullt.
Bilen står i garasje - utetemp ca. -10.
Noen andre som har opplevd sviktende forvarming?
Blir spennende å se om den virker senere - eller om noe har sviktet.

kalea

Kjenner at det er litt beroligende å se at det ikke bare var meg som opplevde dette i dag.
Innstillingene var korrekte hos meg og batteriet var fullt og den stod på lading. Når jeg logget med på med appen før jeg gikk ut i bilen så fikk jeg feilmelding om at årsaken kunne være lite batterispenning eller åpen dør. Dette gikk jeg ut å sjekket og batteri var fullt og alle dører igjen.
Logget med så på igjen med app mens jeg stod på utsiden av bilen for å starte forvarmingen direkte, men også da fikk jeg samme feilmelding.
Så da var det bare å bite i det sure eplet og sette seg inn og starte opp både varmeapparat og vindusvarme for å få tint isen.
Bor i Stavanger og hadde -9 grader i morges.

Må forske videre på dette i ettermiddag.
Jeg har oppdatert software, vet ikke om der kan ligge en bug der...
2016 Mitsubishi Outlander PHEV - Instyle+

PhevVest

Merkelig. Har også oppdatert sw.
Har fungert hittil - og har vært kaldt lenge nå.
Kanskje varmeren er brukt opp?   :o
Får jo ikke prøvd dette mer - nå stiger tempen.
Bor også ved Stavanger.

OyvindPHEV

Vi har også oppgradert software, og sliter med forvarmingen nå, via app.
Klarte å starte forvarmingen via tidsinnstilling på MMSC, da.
Må undersøke dette nærmere i ettermiddag.

PhevVest

Temp i går -10, i dag +4.
Forvarming fungerte og endelig 0 i bensinforbruk til jobb :)
Men ser forvarmingen (10Amp lader står på men forvarmingen bruker mer) og elektrisk varme tærer på batteriet - så ca 2,5mil kjørelengde. Blir nok litt bensin på vei hjem :(

jokke

Har oppdatert software og i dag for første gang var wifi ikke synlig, startet bilen og wifi dukket opp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA