Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Diravi, fredag 19. februar 2016, klokken 15:06

« forrige - neste »

Spinner

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 12. januar 2016, klokken 22:24
Sitat fra: Sbr på tirsdag 12. januar 2016, klokken 21:39
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 12. januar 2016, klokken 21:09Videre klarer den ikke å fange opp når man møter bil i venstresvin med autovern. Da ligger lysene på den møtende bilen ofte bak railen slik at automatikken ikke blender ned, mens førerens hode er over og får fjernlyset rett i fleisen.
Sensoren sitter jo helt øverst i vindu, hvis den ikke ser lysene til møtende bil kan du umulig blende føreren over railen med lysene som sitter mye lavere enn sensoren.
Da er det sikkert umulig at jeg får fjernlys tilbake som takk også da?
Hvordan ser du fjernlysene til motgående bil hvis de er bak railen?

Muffinman

Det er lov å tenke selv. Hint: Biler står som regel ikke stille på veien.

BMW850

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 12. januar 2016, klokken 21:59
Sitat fra: Quintilian på tirsdag 12. januar 2016, klokken 21:41
Hmm...

Jeg har AP (70D fra nov 15'), og på denne går fjernlysene aldri "på" når jeg dytter lysspaken fra meg.

Det kommer opp et GRÅTT fjernlys-symbol på skjermen, og dette forbli grått uavhengig om jeg er i totalt mørke, på landevei eller møter en haug biler i motgående felt på motorveien...

Er dette en feil, eller har jeg misforstått noe?
Dette er en feil.  Sikkert noe trøbbel med elektronikken til fjernlysene.  Garantisak, og du får nok time relativt raskt siden dette er noe som går på sikkerheten løs.

Opplevde det samme med en 70D loaner. Fikk ikke satt på fjernlys. Dette bør vel også være ett manuelt valg synes jeg.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 12. januar 2016, klokken 22:48
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 12. januar 2016, klokken 21:59
Sitat fra: Quintilian på tirsdag 12. januar 2016, klokken 21:41
Hmm...

Jeg har AP (70D fra nov 15'), og på denne går fjernlysene aldri "på" når jeg dytter lysspaken fra meg.

Det kommer opp et GRÅTT fjernlys-symbol på skjermen, og dette forbli grått uavhengig om jeg er i totalt mørke, på landevei eller møter en haug biler i motgående felt på motorveien...

Er dette en feil, eller har jeg misforstått noe?
Dette er en feil.  Sikkert noe trøbbel med elektronikken til fjernlysene.  Garantisak, og du får nok time relativt raskt siden dette er noe som går på sikkerheten løs.
Det er feil.
Det betyr at du aktiverer automatisk fjernlys.
Det er en flik under innstillinger du kan deaktivere det.
Men når fjernlysene hans aldri slår seg på, så må det jo være noe som ikke stemmer.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

mrydningen

Ja fjernlysene skal komme på når det er mørkt da. Står en A inne i det gråe symbolet.
BMW850 du deaktiverer automatiske fjernlys i lyskontrollpanelet, da fungerer de som vanlig :)
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

Dag A.

Sitat fra: mrydningen på onsdag 13. januar 2016, klokken 10:35
Ja fjernlysene skal komme på når det er mørkt da. Står en A inne i det gråe symbolet.
BMW850 du deaktiverer automatiske fjernlys i lyskontrollpanelet, da fungerer de som vanlig :)

Dette er da helt likt på MS også!
Enten har man på automatikken og får opp et grått symbol (med A) når man slår på langlys og automatikken mener det er lyst nok, eller så er automatikken av og man kan kjøre rundt med langlys midt på dagen om man skulle ønske.  Da er det ikke noen A i symbolet.

Ellers så støtter jeg helt klart muffinmann, hvor automatikken er avslått.
Den virker for dårlig på landeveier med enslige lyktestolper langs veien, og i skumring/grålysningen er den heller ikke optimal.
For mitt vedkommende så kan jeg gjerne kjøre med langlys allerde fra tidlig kveld, spesielt med tanke på at man får tidlig varsel dersom folk bruker hue og benytter refleks.

Ved kjøring i Danmark derimot var automatikken helt perfekt, for der har de mørklagte veier (E-45) og hvor man nattestid møter/tar igjen biler.  Da fungerte dette perfekt.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

cairnz

Automatikken ble bedre med 7.1 enn med 7.0 - den blender ikke ned så lett når det ikke er møtende trafikk men andre små lyskilder. Fungerer stort sett greit synes jeg på de fleste områder, mens andre plasser er den ikke helt god. Da kjører jeg heller manuelt de få plassene jeg må, mens auto står på for det meste ellers.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA