Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla som min neste taxibil..?

Startet av LarsErikOsterud, onsdag 17. februar 2016, klokken 08:57

« forrige - neste »

LarsErikOsterud

Fjernlys. Ikke at det er dårlig (det er vel debattert). Men måten det slås av/på. Når jeg prøvekjørte stusset jeg på dette. I dag er jeg vant til at på er å dytte spaken fra deg og av mot deg. Men på Oulander må du trekke den mot deg for begge deler. MEN det jeg synes var mest irriterende var at når man slår av fjernlyset tok til LANG tid før det faktisk slo seg av (nesten et sekund). Hvis det dukker opp en bil pluyselig (rundt en sving f.eks.) og man må blende det er det litt håpløst at det er en forsinkelse på nesten et sekund. Hvorfor er det sånn? Er jo ikke noen grunn til det?
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

aaa3

Jeg har 2014-modell. Jeg opplever kun en ørliten treghet ved nedblending. Ikke i nærheten av et sekund, og jeg har aldri reflektert over at det skulle være noe problem (min egen treghet er vesentlig større ;)). Det kan ha vært en feil på demobilen.

PhevVest

Har heller ikke merket noen treghet i dette.
På noen biler skyves spaken frem for fjernlys mens på andre er det av/på ved å trekke spaken bakover - slik forskjell har det jo alltid vært mellom ulike biltyper.

koveraasen

Ingen treghet på min 2014 modell heller. Synes det funker fint.

rkiljet

Enig med siste taler. Merker ingen forskjell fra forrige bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA