Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DAB+

Startet av Touring, mandag 14. mars 2016, klokken 20:20

« forrige - neste »

Touring

Siste nummer av autobild. Står om neste tre-serien som kommer i 2018, bla eDrive sport med 90kWh batteri. Høres meget interessant ut må jeg si!

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .


Sungrazer

Har vel vært snakk om at neste 3 serie kommer som en hybrid en stund nå, og om den blir lignende slik som dette så tror jeg at jeg setter meg på liste. Selv om jeg gjerne heller skulle hatt en helelektrisk.

http://www.bmwblog.com/2015/11/06/next-gen-bmw-3-series-renderings-show-a-radical-design-change/
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Touring

#4
Den 90kWh er hel-elektrisk :-)

Mazzbot

Leste bare litt om 3 serie hybrid , det er jo ekstremt kjedelig med hybrid . El som er tingen og fremtiden ! Er ikke så flink i tysk dessverre
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Touring

Kommer som hybrid, og eDrive sport med 90kWh batteri. Den blir vel hel elektrisk selv om det ikke står det eksplisitt her. 90kWh batteri og hybrid blir vel rimelig overkill :-)


LMOR

Det høres vel mer ut som med i3, at en kan få den som hybrid eller ren el?
90kWh er som Touring sier overkill. Hvorfor dra på så mye batteri, hvis det ikke er ren el?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Dexter

kommer bmw med 90kwh batteri som en ren elbil, da bestiller iallefall jeg.

LMOR

Det står jo i artikkelen, burde ha sett det med en gang, 4 versjoner: Benzin/Diesel, Hybrid HEV, Elektro BEV, Brennstoffzelle FCEV.

Så 75-90kWh versjonen er en ren elbil.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Leica

Autobild er jo bilmagasinenes svar på Se og Hør, og jo lenger frem det er til antatt lansering, jo mindre sannhetsgehalt er det vanligvis i artiklene. 3-serien er Bread and Butter for BMW, og med det lave salget som er av el-biler world wide er det lite trolig at dette har høyt forkus hos BMW. Gulvet er den mest kompliserte konstruksjonen i en bil, og å designe et gulv som både skal klare firehjulstrekk med konvensjonell drivlinje og en stor batteripakke høres ut som en utfordrende og dyr øvelse. Det kommer helt sikkert alterneative drivlijer fra BMW, men det er en grunn til at tyskerne ikke har gått bredt ut med elbil: markedet er ikk der, at de behersker teknologien er det vel lite tvil om.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA