Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pristilbud på ladestasjoner - dyrere enn forventa. Er dette realistisk?

Startet av sap_2000, torsdag 17. mars 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

sap_2000

Hei. Sikkert et nybegynnerspørsmål dette. Sitter på konfiguratoren og er nærme bestilling.
Om man reserverer en bil (90D) for tidligst mulig levering og betaler depositumet. Hvor lenge har man da på seg til å gjøre endringer?
Og når går depositumet til å bli ikke-refunderbart?

Står levering "sent april" nå i begynnelsen av februar 2016. Altså knappe 3 måneders levering. Er det realistisk inkl den lange frakten til Norge, eller er det "teslatid"?

Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Nesquik

Jeg har en 90D i bestilling selv.

Når du legger inn en bestilling betaler du 15 000  depositum. Du har to uker på å gjennomføre endringer. Etter to uker effektueres bestillingen, og depositumet blir da ikke -refunderbart.

Hvis du ønsker kan du når som helst i løpet av to-ukersperioden bekrefte bestillingen. Depositumet blir da ikke -refunderbart, men bilen kommer raskere i produksjon.

3 måneder høres riktig ut. Jeg bestilte i slutten av november og forventer levering i månedsskiftet feb/mars.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

sap_2000

Hei og takk for svar  :)

Vanskelig valg dette her. Bilen er genial (og dyr), men tvilen går på det med byggekvalitet, håndtering av reklamasjoner, ventetid på verksted osv.

Var en tur innom et showroom og ble ikke direkte imponert over salgsapparatet når det ble stilt litt spørsmål rundt det som står over. På bil som var flett ny i lokalet var setevangen på førersiden allerede sliten og så ut som en bil som hadde gått 60-100 Kkm, men selger mente det skulle være slik selvom de 3 andre setevangene i samme bilen ikke hadde disse skavankene.

Tenker fortsatt på reservasjon før prisen går opp for å ha litt lenger tid å tenke på.
-Om man skulle ombestemme seg av en eller annen grunn: Er det helt uproblematisk å gå fra bestillingen og tape de 15.000 kronene?
-Hvordan gjøres det i praksis, og hvor sent kan man avbestille?

Skjønner at det må gjøres før bilen registreres, men hadde vært fint om noen forklare den prosessen i detalj for en vinglepetter som trenger teskje...

Takker for svar  :)
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

sap_2000

Løfter denne i håp om klart svar fra noen som har eller kjenner noen som har valgt å kansellere bestillingen sin i perioden etter bekreftet ordre og frem til før levering.


- Hvordan går man frem om man skulle ombestemme seg (kontantsalg og bestilling over nett)?
Ikke nødvendigvis fordi man ikke kan eller har mulighet til å hente ut bilen, men rett og slett OM man ombestemmer seg.
- Er det plankekjøring eller risikerer man en drakamp med Tesla og krav om ytterligere kompensasjoner utover de 15.000,- som er betalt i depositum?

Dette er viktig for vår del for om vi i det hele tatt bestiller/ bekrefter eller dropper hele tanken om TMS.
Om man av ulike grunner ikke føler for å skrive i denne tråden, så bare send en privat melding.

Takker for svar  :)
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Diravi

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ringe og kansellere innen de 14 dagene, men prøvde det aldri i praksis. Merk at Teslas kundeservice er stengt lørdag. Vil tro du kunne ha sendt Mail også.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

nie

Kansellering iløpet av 14-dager perioden gjorde jeg tidlig i desember. De 15000 kr i depositum ble tilbakebetalt sent i januar.

Kansellering av bil etter 14 dager har jeg aldri prøvd men ifølge selgerne er dette uproblematisk men man taper de 15000,- i dep. Bilen "din" blir da levert til Norge og selges som "inventar car". Årsaken til denne praksisen ligger antagelig i de stadig stigende prisene grunnet $-kurs. De avbestilt bilene har derfor vært enkle for Tesla å selge til andre uten tap.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA