Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av MaW, onsdag 20. januar 2016, klokken 08:37

« forrige - neste »

glenn.sollid

Kjørte Heimdal-Duved-SC klett i påsken 15 med en P85D og 20" nokian Hakka. Kom tilbake med ca 20 km igjen. Må si jeg synes bilen har et mye høyere snittforbruk etter oppgradering til 7.0. Noen som opplever det samme?

Muffinman

Vet ikke, men min 85D kom med v7. Har kjørt 3,5k, det meste på bare veier og mye med range mode. Likevel ligger snittet så langt mellom 240-250. Sottozero 2. P85' en med Hakka 8 har et betydelig lavere forbruk. Kan jo være dekkene, men vi snakker om forskjeller opp mot 15% her.

MaW

Sitat fra: Muffinman på fredag 25. desember 2015, klokken 11:52
Likevel ligger snittet så langt mellom 240-250. Sottozero 2. P85' en med Hakka 8 har et betydelig lavere forbruk. Kan jo være dekkene, men vi snakker om forskjeller opp mot 15% her.
Men det er vell fra daglig kjøring og ikke forbruk fra langkjøring?
For har mellom 280-400 i forbruk i daglig kjøring når når tempen er lavere ute. My små kjøring i Trondheim (som er en "dal") så blir det mye opp og ned kjøring = høyt forbruk.

Sitat fra: glenn.sollid på fredag 25. desember 2015, klokken 11:21
Kjørte Heimdal-Duved-SC klett i påsken 15 med en P85D og 20" nokian Hakka. Kom tilbake med ca 20 km igjen. Må si jeg synes bilen har et mye høyere snittforbruk etter oppgradering til 7.0. Noen som opplever det samme?
Men du har ikke prøvd turen etter 7.0?
Hvordan var værforholdene da? Og forbruket ditt?
Føler jeg har høyere forbruk etter 7.0 iaf

Avsmak

Kjørte Heimdal-Åre-Heimdal forrige lørdag, dvs den 19/12. Tok bilde av forbruket SC Stjørdal T/R. Tok bilde av forbruket ved SC Stjørdal på vei hjem. Forbruket var som vanlig skyhøyt i begynnelsen men ble til slutt på ca 190 Wh/km. Dette med Hakka R2 og 50 psi/3,5 bar.

Kjørte samme ruta tidligere i høst, en uke før v7.0. Da endte samme SC Stjørdal-Åre T/R på ca 180 Wh/km. Men da var det varmere og rimelig tørr vei tror jeg.

Ved jobb kjøring, Tr.heim - Melhus ligger jeg på ca 240-ish til vanlig nå.
85D

glenn.sollid

Sitat fra: glenn.sollid på fredag 25. desember 2015, klokken 11:21
Kjørte Heimdal-Duved-SC klett i påsken 15 med en P85D og 20" nokian Hakka. Kom tilbake med ca 20 km igjen. Må si jeg synes bilen har et mye høyere snittforbruk etter oppgradering til 7.0. Noen som opplever det samme?
Men du har ikke prøvd turen etter 7.0?
Hvordan var værforholdene da? Og forbruket ditt?
Føler jeg har høyere forbruk etter 7.0 iaf
[/quote]

Ikke prøvd noe særlig langkjøring annet enn t/r Trondheim-Stjørdal etter 7.0.
Værforholdene var vel rundt 1-2 varmegrader og bar vei om jeg ikke husker helt feil.
Har enda ikke fått noe oppdatering på varmen i bilen etter 7.0
Må opp 26-27 grader for at det skal være varmt og det er iskaldt på beina.

Muffinman

Sitat fra: MaW på fredag 25. desember 2015, klokken 18:05
Sitat fra: Muffinman på fredag 25. desember 2015, klokken 11:52
Likevel ligger snittet så langt mellom 240-250. Sottozero 2. P85' en med Hakka 8 har et betydelig lavere forbruk. Kan jo være dekkene, men vi snakker om forskjeller opp mot 15% her.
Men det er vell fra daglig kjøring og ikke forbruk fra langkjøring?
Som jeg skriver, dette er snittet så langt. Og det har vær mildt i været fram til nå. Jeg har veldig mye langkjøring. Det laveste jeg har oppnådd på tørr asfalt og rangemode på + lav hastighet ligger rundt 225. Under slike forhold går P85``en med Hakka 8 lett under 200. På kortere turer kan forskjellen mellom disse to bilene være 40-50Wh/km med tilsynelatende like forhold. Det kan være dekkene - fasiten kommer til våren. Da blir det PS3 i 19" på 85D``en.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA