Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spør Arctic Roads

Startet av pudderjagar, tirsdag 19. januar 2016, klokken 14:10

« forrige - neste »

PokerFjes

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 22. desember 2015, klokken 11:52
Sitat fra: PokerFjes på mandag 21. desember 2015, klokken 22:54
Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 16. desember 2015, klokken 22:36
Hva blir da det lengste strekket Haugesund - Drammen mellom laderne ? Og hvilket strekk er det ?
Røldal til Etne - 78km :) - se vedlegget mitt over :)
Hvis man da lader 80% i Etne er det vel helt på kanten selv på sommertid da det er en del stigning til Røldal ?
Nå er tallene mine basert på e-Golf, og laget med tanke på forbruk ved temperatur kjøligere enn -5, men tar ikke høyde for snøslaps og lignende som kan suge livskiten ut av batteriet på denne strekningen.
På sommerstid er du greit innenfor med 80% i Etne, men på vinterstid bør man nok lade så mye som mulig.
Antatt forbruk fra Etne til Røldal er 70%, så jeg hadde vel kanskje ladet til 80-85% i etne og flyttet bilen til en av de 6 kommunale 16A-uttakene for å toppe batteriet.

Røldal til Haukeli er 55km og antatt forbruk 52%, så da dipper man igjen under 30%. Det er sikkert ikke dumt å få på litt ekstra i Røldal heller.

En annen ting er at kalylen i vedlegget mitt baserer seg på 35kW ladefart... noe man ikke kan forvente på vinterstid og ved lading over 80% på e-Golf.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Helenept

Muligens et veldig dumt spørsmål, men gir Circontrol mulighet for hurtiglading av leaf? tror ikke jeg har vært borti disse før, hilsen ei som sjeldent lader utenfor hjemmet  ;D

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på søndag 20. desember 2015, klokken 20:01
Hei,

Status er at én av to ladere på hvert sted er montert og strømsatt. Når vi er ferdige, skal det være 2 hurtigladere på hvert sted: En fra ABB og en fra Circontrol. Det har vært utrolig mye kluss med forsendelsen av ABB - laderne, og vi endte derfor opp med å montere kun Circontrol - laderne forrige uke. Etter planen skal montørene våre opp igjen i begynnelsen av uken for å montere resten. Vi setter laderne som operative i kartet vårt kun når vi er 100% sikre på at alt fungerer som det skal. Enn så lenge skal det være mulig å lade på Circontrol - laderne.

Mvh Ole Henrik

Ole Henrik Hannisdahl

Sitat fra: Helenept på tirsdag 22. desember 2015, klokken 15:18
Muligens et veldig dumt spørsmål, men gir Circontrol mulighet for hurtiglading av leaf? tror ikke jeg har vært borti disse før, hilsen ei som sjeldent lader utenfor hjemmet  ;D

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på søndag 20. desember 2015, klokken 20:01
Hei,

Status er at én av to ladere på hvert sted er montert og strømsatt. Når vi er ferdige, skal det være 2 hurtigladere på hvert sted: En fra ABB og en fra Circontrol. Det har vært utrolig mye kluss med forsendelsen av ABB - laderne, og vi endte derfor opp med å montere kun Circontrol - laderne forrige uke. Etter planen skal montørene våre opp igjen i begynnelsen av uken for å montere resten. Vi setter laderne som operative i kartet vårt kun når vi er 100% sikre på at alt fungerer som det skal. Enn så lenge skal det være mulig å lade på Circontrol - laderne.

Mvh Ole Henrik

Ingen spørsmål er dumme - I alle fall ikke dette! Circontrol er en leverandør av hurtigladere. Laderene vi setter opp, har CHAdeMO - uttak (dvs det som blant annet LEAFen din trenger) og CCS - uttak (dvs det som VW, i3 m.fl) trenger

God tur!

Mvh Ole Henrik
Daglig leder, Grønn Kontakt.

Helenept

Tusen takk for raskt og forståelig svar! Da blir det elbilen hjem til jul imorgen og testing av den nye laderen :)

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på tirsdag 22. desember 2015, klokken 15:38
Sitat fra: Helenept på tirsdag 22. desember 2015, klokken 15:18
Muligens et veldig dumt spørsmål, men gir Circontrol mulighet for hurtiglading av leaf? tror ikke jeg har vært borti disse før, hilsen ei som sjeldent lader utenfor hjemmet  ;D

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på søndag 20. desember 2015, klokken 20:01
Hei,

Status er at én av to ladere på hvert sted er montert og strømsatt. Når vi er ferdige, skal det være 2 hurtigladere på hvert sted: En fra ABB og en fra Circontrol. Det har vært utrolig mye kluss med forsendelsen av ABB - laderne, og vi endte derfor opp med å montere kun Circontrol - laderne forrige uke. Etter planen skal montørene våre opp igjen i begynnelsen av uken for å montere resten. Vi setter laderne som operative i kartet vårt kun når vi er 100% sikre på at alt fungerer som det skal. Enn så lenge skal det være mulig å lade på Circontrol - laderne.

Mvh Ole Henrik

Ingen spørsmål er dumme - I alle fall ikke dette! Circontrol er en leverandør av hurtigladere. Laderene vi setter opp, har CHAdeMO - uttak (dvs det som blant annet LEAFen din trenger) og CCS - uttak (dvs det som VW, i3 m.fl) trenger

God tur!

Mvh Ole Henrik

pudderjagar

Då har Grønn kontakt bekrefta at Haukelidgrend og Seljord er oppe å går.

Til dere som skal lada med AC. Husk å ta med kabel. Dei har desverre bare installert 22 kw her. Men bedre enn ingenting. Håpar iallfall at ladaren taklar 2 bilar samtidig.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Homecast

Sitat fra: pudderjagar på onsdag 23. desember 2015, klokken 18:06
Då har Grønn kontakt bekrefta at Haukelidgrend og Seljord er oppe å går.

Til dere som skal lada med AC. Husk å ta med kabel. Dei har desverre bare installert 22 kw her. Men bedre enn ingenting. Håpar iallfall at ladaren taklar 2 bilar samtidig.

Blir ikke installert mer enn 22KW noen steder fremover om jeg ikke har fått med meg feil info. er noen direktiver som begrenser AC ladestrøm til maks 22KW... 
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Rio

Sitat fra: Homecast på onsdag 23. desember 2015, klokken 19:41
Sitat fra: pudderjagar på onsdag 23. desember 2015, klokken 18:06
Då har Grønn kontakt bekrefta at Haukelidgrend og Seljord er oppe å går.

Til dere som skal lada med AC. Husk å ta med kabel. Dei har desverre bare installert 22 kw her. Men bedre enn ingenting. Håpar iallfall at ladaren taklar 2 bilar samtidig.

Blir ikke installert mer enn 22KW noen steder fremover om jeg ikke har fått med meg feil info. er noen direktiver som begrenser AC ladestrøm til maks 22KW... 

Jeg er enig med at det er for få som kan lade med 43 kW, men jeg vil gjerne vite om direktivet du nevner? 43 kW kan jo være nyttig for lastebiler, osv.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

pudderjagar

Da vært installert 43 kw fremdeles og eg veit om fleire som skal installerast. Da finnst ikkje noko forbud mot 43 kw for da kjem ein del bilar som treng da fremover. Men at da vært flest 22 kw er ikkje til å koma forbi. Da er i dag ikkje så mange som kan nytta 43 kw og for å kunna levera 43 kw så må stasjonen ha fast kontakt. Dette er mykje dyrare enn ein kontakt og medbrakt kabel.

Da er og betre leveringssikkerhet å bruka stolpe sidan du då har ein eigen autensiering og elektronikk hvis hurtigladaren havarerer. Da vært saktelading ned mot 3,6 for mange, men da er betre enn å værta taua av NAF. Da tek lenger tid.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA