Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 7.4kW (32A) ladestasjon i byggesett til kr. 3950,-

Startet av psyfoon, søndag 20. desember 2015, klokken 20:53

« forrige - neste »

psyfoon

Sitat fra: svingen på mandag 07. desember 2015, klokken 22:49
så bra att du deler og så mange bilder,veldig bra! :)
hvordan ble de med toll da? gikk du klar?

Bare hyggelig å dele :-) Ja, jeg slapp unna toll også :-)
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

psyfoon

Legger inn en oppdatering her ettersom jeg har fått brukt bilen en del med armlenet montert.
Det jeg ikke likte:

-Satt løst da delen som festes ned i koppholderen er konisk og blir for tykk ca. halvveis opp, armlenet vipper da litt og kan beveges.
-Armlenet er for høyt for meg (174cm). Dette skyldes også punktet over da festet ikke går helt i bunnen i koppholderen.
-Armlenet er litt for langt bak med min sittestilling.

Løsning:
Kappet av hele "koppen" på armlenet som stikker ned i koppholderen i midtkonsollen, helt av, kant i kant med godset på armlenet. Brukte Fein-sag til dette. Enkel jobb. Har dessverre ikke bilder.

Som forventet ble armlenet nå utfordrende og feste skikkelig, men samtidig kunne jeg justere det lengre frem når ikke koppholderfestet var der lengre. Jeg valgte rett og slett å skru det fast med 3 treskruer. 1 lang skrue fra baksiden inn mot enden av midtkonsollen og 2 korte skruer nedi i armlenet på hver sin side i forkant av koppholderen. Resultatet er at armlenet ble mye bedre og bruke og sitter veldig stødig fast, midtkonsollen løsner nok for armlenet gjør.

Monteringen lengre frem resulterte i en svak fremoverhelning på armlenet, noe som gjorde at det kom ytterligere litt lengre ned og er mye bedre å bruke for min del.

Armlenet er nå ca. 5cm lengre ned og 3-4cm lengre frem. Kanskje noen synes det var drastisk å bore 3 hull i midtkonsollen på en helt ny bil, men jeg tenkte som så at armlenet kommer alltid til å være der så de kommer nok aldri til å synes uansett :-)

Noen bilder etter festing og skrueplasseringer:





2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Mr.Zero

Vil tro det må av ved justering av håndbrekket, men da er det jo bare å skru det av.. :) Ser bra ut!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

handyman72

Dette var et godt tips, så jeg bestilte meg også et før bilen var kjøpt ;D
Nå er bilen kjøpt, armlenet mottatt og montert.
Jeg har akkurat samme opplevelser som trådstarter. Litt for høyt for meg også(182). Jeg betalte det samme og opplever at det er helt greit kjøp tatt i betraktning prisen.

Synes det er litt drastisk å skru i midtkonsollen på en ny bil, så skal prøve å bruke det litt før jeg ev går for den modifiserte løsningen.

runarh

Har også bestilt , men ikke fått enda, godt det blir delt noen erfaringer her..
Mitsubishi i-Miev 2015
Mazda 6 2006
Larvik

asbkar

Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

psyfoon

2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

asbkar

Det har du rett i, det meste er fri frakt, men ikke den der nei! Ligger noen andre med fri frakt, men da er prisen omtrent lik som ebay.
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA