Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil eller drivstoffgjerrig diesel bil?

Startet av Mazzbot, torsdag 24. desember 2015, klokken 11:08

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på fredag 18. desember 2015, klokken 16:48
Sitat fra: Griffel på fredag 18. desember 2015, klokken 14:34
Selv med 10A vil "alle" ansatte komme hjem etter en 8 timers arbeidsdag (8 x 10km/t = 80km).

Nja, 95% kanskje? Det er jo folk her som pendler 180km hver vei med en Tesla S70D. Da blir nok 10A i snaueste laget vinterstid, spesielt om man skal klare seg med 90% hjemmefra. 16A vil antageligvis holde sånn circa akkurat.

En som pendler 120km med 30kWh Leaf vil nok også sette pris på 16A.
Nå satte jeg alle i gåseøyne, men tror du virkelig at 1 av 20 ansatte pendler over 120 km ? De som Tesla har uansett stort nok batteri til å klare resten hjemme.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

Sitat fra: stefse på fredag 18. desember 2015, klokken 18:25
16A på blått CEE stikk. Så får du kjøpe en overgang og lade på eget ansvar på schuko.
Nettopp derfor ville jeg som ansvarlig for virksomheten ikke velge denne løsningen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rio

Sitat fra: Griffel på fredag 18. desember 2015, klokken 20:59
Sitat fra: stefse på fredag 18. desember 2015, klokken 18:25
16A på blått CEE stikk. Så får du kjøpe en overgang og lade på eget ansvar på schuko.
Nettopp derfor ville jeg som ansvarlig for virksomheten ikke velge denne løsningen.

Ev. kunne man sagt at de ansatte måtte kjøpe egen ladekladd med CEE-kontakt, og at overganger var forbudt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Ferry

Hadde jeg vært ansatt der og brukt elbil til jobbkjøring til Gardermoen ville jeg spurt arbeidsgiver om å dekke overgang CEE/shuko så jeg kunne få ladet bilen mens jeg var på flyreise  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA