Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Frontslys

Startet av Vaagen, torsdag 05. januar 2017, klokken 21:46

« forrige - neste »

sylwester

Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 17. november 2016, klokken 13:06
...Årsaken er i de 100 forbedringene, herunder luftmotstand.

Har hørt mye om de 100 forbedringene, men har liksom aldri sett de listet opp noensted.. Nå vet jeg kansje 2 av de da :-p
Uansett ingenting som hendte med batteriet fra 2013 til 2014 som påvirket rekkevidden.

Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 17. november 2016, klokken 13:04
Hvis du gjerne vil ha varnnbårne varmeapparatet, så selge fortsatt innstegsmodellen Visia med dette.
Så man kan vel da få Lizardbatteri +vannbåren varme hvis det er ønskelig som brukt.

Strengt tatt så har vel alle modellene vannbåren varme bare det blir kaldt nok. Jeg ville aldri kjøpt en Visia siden den ikke har forvarming via app og det er såååå behagelig på vinteren (selv om Nissan sitt system er trengt).
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

AppleKnocker

Det er vel varmepumpe + elektrisk varmeelement på facelift. Ikke varmepumpe + vannbåren.
Visia har samme varmesystem som gen 1.

Hvis jeg har forstått det riktig.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

doldis1

 
SitatStrengt tatt så har vel alle modellene vannbåren varme bare det blir kaldt nok.
@sylwester, kunne du ha utdypet dette litt ? går d vannslanger inn til et varmeapparatregister på modeller
med varmepumpe også ?

sylwester

Jeg antok at det var det siden varmepumpa uansett ikke funker på de kaldeste dagene, men Appleknocker har nok rett.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

doldis1

@sylwester Takk allikevel. Mye bedre for trådstarterne at folk skiller mellom d de vet og d de syns/tror.

Trekkoppbil

#21
Sitat fra: doldis1 på tirsdag 15. november 2016, klokken 13:29
Tror løsningen for meg blir å studere Craiglist nøye som Trekkoppbil foreslår.
Craiglist har jeg ikke så mye erfaring med, og det høres litt tidkrevende ut. Kjøper man fra private kan utfordringen bli å finne et tryggt oppgjør, og å fikse eksportpapirer. Man kan muligens finne hjelp til det i amcar-miljøer, hvor det finnes konsulenter.  Kjøper du fra dealer, vil transportøren spørre etter title og bill of sale.  Uansett må man være nøye med å sjekke at Title er rein, og man bør sjekke tips på amcarforum. Kjøper man 8-barers bil, må man passe på at kapasitetsgarantien ikke er uløpt, og man må fikse garantisaker og tilbakekallinger før bilen sendes over sjøen.

2011 SL: Disse mangler ofte varmepakke, da den blei solgt uten, i mange stater. Og man må sjekke at bilen har QC.
2012 SL: Er tryggere sånn sett.
2013 S: Her må man passe på at bilen har ladepakke med QC og ryggekamera. P-lyset må gjerne bygges om til hvitt lys.
Disse 3 modellene ligger vel omtrent likt i pris.

Den her bilen kan muligens ha et bra batteri. Den har 12 barer og 55 miles gjenværende kjørelengde når den er lada opp til 6 barerer.  Disse verdiene kan være bingo, men de sannsynligjør at bilen har nytt batteri, og da kan det være bryet vært å undersøke hvor gammelt batteriet er:
http://www.autotrader.com/cars-for-sale/vehicledetails.xhtml?listingId=442143610

Ut fra historikken er det nevnt at batteriet er bytta eller hatt service i jan 2014: http://www.autotrader.com/redirect/experian_forward.jsp?car_id=442143610&experianDealer=true
Dersom batteriet er 3 somre gammelt, ville jeg ikke kjøpe bilen, men det kan være 12V-batteriet som er bytta da, og kjørebatteriet kan være nyere.

Fra Florida kan frakt være rimelig og raskt. Kjøper du fra California, kan du gjerne sende PM, så kan vi dele en container.

doldis1

@ Trekkoppbil.
Veldig hyggelig av deg å bruke så mye tid på dette ! Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre ennå
og har vel heller ikke så veldig hastverk med dette kjøpet.
Hele denne tanken på elbil er ganske ny for meg, d er ikke lengre tilbake enn en par mnd. siden jeg trodde
hydrogenbilen var i ferd med å slå igjennom og at elbil var noe å tenke på om 20 år ! :D
Da jeg begynte å sette meg litt inn i materien dukket derimot en helt annen virkelighet opp og jeg innså
at jeg hadde sovet i timen-lenge!
Så basicly skal jeg kjøpe en billig elbil rett og slett for å sette meg inn i hele konseptet  :) Jeg og kona har
2 oppegående diesler+en lettere sykmeldt diesel+ en bobil på gårdsplassen så planen nå er å bytte ut en for en med el

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA