Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tyskland innfører elbilsubsidier

Startet av PhevVest, mandag 02. mai 2016, klokken 19:34

« forrige - neste »

PhevVest

Noen som har helt klart for seg hva og hvordan Eco knappen virker - bortsett fra gasspådraget?
Er vel bare klima som blir påvirket utenom - men eksakt hvordan?
Har vel en formening om at temperaturforskjellen kan være større før motor starter for varme til kupe - men er ikke sikker og slett ikke evt. hvor stor forskjell.

PS, en annen ting er at denne knappen selvsagt burde vært en "El-mode only" knapp som andre har.

gamleboyen

Det er vel en Eco-knapp på de vanlige Outlanderene også. Der er det vel også reduksjon av ytelse og A/C, samt at den i tillegg "skrur av" 4WD fram til sensorene føler at det trengs mer grep.

Nesten litt latskap å ikke gjøre mer ut av den på PHEV.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA