Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av nie, søndag 03. januar 2016, klokken 19:45

« forrige - neste »

nie

Nå er det vel etterhvert noen som begynner å få praktiske erfaringer med 90D-modellene.
Har lest følgende (tror det var Bjørn Nyland som skrev)

- 85D har ca 75 kWt tilgjengelig
- 70D har ca 65 kWt tilgjengelig
- 60D har ca 60 kWt tilgjengelig

...så hvordan er det med 90D?    Anyone ?

cairnz

Gitt at de har sagt 6% ekstra rekkevidde så kan man vel anta 6% ekstra på tilgjengelig - altså 75*1.06 = 79,5kWh ?
Elbilist

Øyvind.h

Akkurat dette kunne jeg også tenke meg å høre! Gikk for 90D når jeg først skulle kjøpe ny Model S, og veldig fornøyd med det :)

75kWh fra 85kWh batteriet er vel ned til 0, og ikke inkludert buffer under 0?
Dersom utnyttbart inkludert buffer i S85 er 80kWh så blir det vel rundt 85kWh på S90D. Eller ca 80kWh til 0tkm.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Noen som opplever bedre prestanda på 90d sammenlignet med 85d?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 26. november 2015, klokken 20:45
Noen som opplever bedre prestanda på 90d sammenlignet med 85d?
Sjekk på TMC.com. Der finnes en tråd som omhandler det. Fasiten er noe sånt som "kanskje litt, men ikke noe særlig muligens. Ingen har målt nøyaktig"
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

nie

Sitat fra: cairnz på torsdag 26. november 2015, klokken 20:28
Gitt at de har sagt 6% ekstra rekkevidde så kan man vel anta 6% ekstra på tilgjengelig - altså 75*1.06 = 79,5kWh ?
Joda, matematikken er jo ganske enkel men det hadde vært himla stas med praktiske erfaringer fra noen brukere etter en måned med bilen. Mener å ha lest om en del 90D-brukere innpå her så jeg vet at de finnes☺

TK Askøy

Hadde vært kjekt om noen med 90D kunne dele erfaringer. Jeg henter en på mandag etter at gamlebilen (S85 2013-modell) ble solgt til en hyggelig danske i dag.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

N00b

En S85 får ut ca 76kwh før det er charge now. Det med 16 batteri moduler.

En 70D med sine 14 fulle moduler skulle da ha 87,5% av batterikapasiteten til en S85.
Rekkevidden på 70D som på tross av lavere vekt er bare 83,7%

Enten er det mer i buffer eller så er det fremdeles tomme celler i modulene.
Tipper det første, de kunne ikke lage den for god i forhold til 85.

Cowboystrekk

S60 får ca 56-57 kWh ut før det kommer til null (har testa). S60-batteriet er vell egentlig 62-63 kWh, vet ikke hvorfor de sier 60, men klinger vell bedre enn 62,5? :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Djur1

Med færre batterier pga effektivisering burde de gjøre noe med sitteplassen bak. 

Mission e fra porsche,  her er det tenkt riktig.

http://blogs-images.forbes.com/brookecrothers/files/2015/09/porsche-mission-e-concept.jpg

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA