Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model 3 konkurrenter?

Startet av sybo, torsdag 07. januar 2016, klokken 06:18

« forrige - neste »

sybo

Begynner med varmepumpa/vifta. Når den nå står på høres det ut som når jeg var liten og satte papp i spilene på sykkelen for å lage motorsykkel lyd. Det bråker noe voldsomt. Er dette normalt?

Og noe som er enda viktigere, kjørt Kristiansand-Fornebu i natt. Ladet på Statoil Grelland, og derfra er det ned stort sett hele veien til Drammen. Slipper jeg speeden nedover så avtar farten. Og den avtar fort. For å holde konstant fart nedover så var "effektmåleren" mellom 1 og 2. Ofte måtte jeg speede slik at den ligger stabilt på 2.
Brukte 10 mil fra Grelland til Drammen på gjettometeret. Det var helt garantert ikke slik hele veien. Siden jeg kjørte på natta var det ingen biler sort sett, så jeg glida i alle bakker. Helt til Grelland. Var i hvertfall der jeg merka det mest.

Nei jeg har ikke på regen på noen måte. Normal mode. Jeg forsøkte bremse kraftig, og det hjalp i en bitte liten periode, så ble det merkbrart værre igjen.

Noen som har noen forslag på hva dette kan være? Om det skal være slik på hele turen hjem igjen, er jeg redd jeg får problemer :( Bør jeg kanskje ikke kjøre hjem?

eivhelle

Kan du ha fått noe dritt inn i bremsene? Jeg hadde problemer med grus mellom skiver og bremseskjoldet i fjor vinter, men det bråkte som bare f. så det ville du sikkert ha merket
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Jan Grindheim

Sitat fra: sybo på tirsdag 01. desember 2015, klokken 13:07
Begynner med varmepumpa/vifta. Når den nå står på høres det ut som når jeg var liten og satte papp i spilene på sykkelen for å lage motorsykkel lyd. Det bråker noe voldsomt. Er dette normalt?

Og noe som er enda viktigere, kjørt Kristiansand-Fornebu i natt. Ladet på Statoil Grelland, og derfra er det ned stort sett hele veien til Drammen. Slipper jeg speeden nedover så avtar farten. Og den avtar fort. For å holde konstant fart nedover så var "effektmåleren" mellom 1 og 2. Ofte måtte jeg speede slik at den ligger stabilt på 2.
Brukte 10 mil fra Grelland til Drammen på gjettometeret. Det var helt garantert ikke slik hele veien. Siden jeg kjørte på natta var det ingen biler sort sett, så jeg glida i alle bakker. Helt til Grelland. Var i hvertfall der jeg merka det mest.

Nei jeg har ikke på regen på noen måte. Normal mode. Jeg forsøkte bremse kraftig, og det hjalp i en bitte liten periode, så ble det merkbrart værre igjen.

Noen som har noen forslag på hva dette kan være? Om det skal være slik på hele turen hjem igjen, er jeg redd jeg får problemer :( Bør jeg kanskje ikke kjøre hjem?

Vis det er stein i bremsene, så prøv å rygge litt, så den løsner...


Har sjøl gjort det mange ganger på vanlege bil...
Jan Martin
VW e-golf 2014 uten VP

np

Sybo, jeg opplevde det samme i en kort periode på ved ned mot Olavsgaard rett nord for Oslo. Som regel ligger den på 0 eller regen (i Normal modus) på vei nedover, men nå måtte jeg holde pedalen inne og den lå mellom 20 og 30 i forbruk. Var ganske kaldt. Husker dessverre ikke hvor mye batteri jeg hadde igjen. Skal prøve å være mer oppmerksom om dette skjer igjen. Skjedde kun den ene gangen, så langt.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

sybo

Så ikke alene om dette. Kjørt bil i 25 år aldri opplevd noe lignende.
Ingen bråk i bremser nei.
Skal inn til en vw forhandler i morra så får vi se. De hadde ikke hørt noe om dette før.

sybo

Bilen har nå vært inne, og de fant så klart ikke noe galt med dette med brems i nedoverbakke. Merka heller ikke noe til dette på vei til forhandler.
Derimot må jeg bytte noe greier med varme/ac/vifte. Husker ikke hva han sa det het, men fikk beskjed om at den byttes

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA