Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig kom Spotify

Startet av Panduck, lørdag 09. januar 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

Panduck

Når det står "reservert EL-bil" betyr det for meg at det er reservert for biler med EL skilt. På Gardermoen er det en lang rekke med plasser som det står nettopp "Reservert EL-Bil". På relativt mange av disse plassene sto det hybridbiler. Så ikke ut som noen var bøtelagt. Om plassen skal kunne benyttes av hybridbiler, skal det ikke da stå noe som "reservert for ladbar motorvogn"?

Dette er ikke spørsmål om hvordan det burde være der, om det burde være for alle eller kun for motorvogn, bare hvordan det faktisk er.

3irikur

Jeg er enig at det bør stå "reservert ladbar motorvogn", sånn at man kan stå der og lade uavhengig av hva slags skilt man har.

Det er i alle fall den måten det praktiseres på, så vidt jeg kan se! :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

diax

På Gardermoen P10 skal det være EL-skilter på bilen. Ref. deres hjemmesider og parkeringsbestemmelser.

3irikur

Hmm.  Det er ikke sånn det praktiseres av vaktene; jeg har sett flere ladbare hybrider som har stått 3+ dager uten å få bot!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Panduck

Sitat fra: 3irikur på tirsdag 08. desember 2015, klokken 09:53
Hmm.  Det er ikke sånn det praktiseres av vaktene; jeg har sett flere ladbare hybrider som har stått 3+ dager uten å få bot!

For en tid tilbake, før ladehybrider tok av slik de har gjort, så jeg en svensk Outlander PHEV stå der å lade. Bilen hadde fått en snill "påminnelse" fra parkeringsselskapet, sånn "du fikk ikke bot nå, men neste gang får du nok bot" type lapp. Men jeg var der var det vel 7 ladehybrider som sto parkert der, uten at noen hadde engang fått en advarselslapp.

Jeg er ikke motstander av at de skal få lade der (ei heller forkjemper for det), jeg ser jo at jo mer hybridene lader, jo mindre forurensning blir det. Men jeg synes det burde skiltes riktig. Reservert for elbil er reservert for elbil, reservert for ladbar motorvogn er el og hybrid.


arthur

Sånn apropos skilting: la merke til et skilt på et kjøpesenter i Asker hvor det stod omtrent: reservert for elbiler som lader. Vel, hva da når man er ferdig ladet?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Panduck

Sitat fra: arthur på tirsdag 08. desember 2015, klokken 17:13
Sånn apropos skilting: la merke til et skilt på et kjøpesenter i Asker hvor det stod omtrent: reservert for elbiler som lader. Vel, hva da når man er ferdig ladet?

Jeg tror den definisjonen er at man har koblet bilen til kontakten, ikke at den faktisk drar strøm fra kontakten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA